Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ: Ciolacu începe să se enerveze pe Cîrstoiu /„Trebuia să facă deja conferinţa de presă ca să explice acuzațiil /JUSTIȚIE: Primarul PNL Chirica de la iași, trimis în judecată de DIICOT / ANM: Vremea începe să se încălzească, dar ploile rămân până la sfârșitul lunii / 

Breaking News:

Transportatorii cer măsuri urgente pentru eliminarea cozilor de la frontierele cu Ungaria și Bulgaria

Transportatorii de marfăcer Guvernului „măsuri urgente” pentru reducerea timpilor de așteptare pentru vehiculele comerciale de transport mărfuri, în special la frontierele cu Ungaria și cu Bulgaria.

Precizările transmise redacției:

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR este deosebit de îngrijorată de situația de la punctele de trecere a frontierei dintre România și Ungaria în care se înregistrează, constant, timpi de așteptare foarte mari pentru șoferii profesioniști, fapt care afectează și perturbă serios operațiunile internaționale ale transportatorilor români.

Ca urmare a implementării unei noi aplicații la controlul de frontieră de către autoritățile de frontieră maghiare si a numărului mare de mijloace de transport prezente în punct, în mod special pe sensul de ieșire din țară, în anumite zile ale săptămânii în punctele de trecere a frontierei Nădlac, Borș, Petea – cu 14 km de cozi și timpi de așteptare de 12 ore și mai mult. Situația este similară și în celelalte puncte de trecere ale frontierei, de la Calafat și Giurgiu, unde se înregistrează timpi ridicați de așteptare pe arterele de circulație destinate traficului de autocamioane.

UNTRR consideră că prin apartenența României la Uniunea Europeană, controalele de la frontierele interne ar trebui limitate la minim, în pofida faptului că încă nu suntem parte a spațiului Schengen. În felul acesta s-ar evita timpii îndelungați de așteptare la punctele de trecere a frontierei.

Totodată, dorim să tragem un semnal de alarmă referitor la practicile de control ale părții ungare, care nu fac decât să coboare România pe lista opțiunilor investitorilor străini, care oricum preferă Ungaria – unde volumul investițiilor străine directe anual a fost și este de 2 până la 4 ori mai mare decât în România. În ultimii 15 ani, Ungaria a atras 170 miliarde de euro investiții străine directe, în timp ce România, o țară de două ori mai mare și cu populație dublă, a reușit să atragă 54,4 miliarde de euro investiții străine directe. În mărimi raportate pe cap de locuitor, Ungaria a atras 6 ori mai mulți bani per capital în aceeași perioadă.

Statele membre colaborează, dar trebuie reținut că se află într-o permanentă competiție pentru atragerea investitorilor și dezvoltarea proprie. Simplu fapt că România a fost primită la masa UE, nu înseamnă că va primi ceva degeaba. Statele membre UE sunt precum o națională sportivă într-o competiție europeană sau mondială, fiecare vrea să cucerească primul loc.

UNTRR solicită autorităților române să realizeze demersuri pentru aderarea cât mai rapidă a României la spațiul Schengen, pentru a nu mai penaliza economia României prin aceste blocaje care au devenit o regulă. Timpii de așteptare pentru vehiculele comerciale sunt monitorizați distinct de traficul autoturismelor prin www.politiadefrontiera.ro și www.sixfold.com.

0 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv