Exim Bank

Borsec

Dedeman

 

Cotnari

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ: Iohannis, mesaj pentru cei ce votează moțiunea de cenzură: Cu certitudine nu vom avea guvern PSD /  JUSTIȚIE: Frații interlopului Emi Pian ucis la barbut, reținuți de procurori / Încă o persoană din clanul Duduienilor va fi dusă la mandat /

 

Breaking News:
 

Transportatorii cer MTIC și CE să clarifice regulile care intră în vigoare pe 20 septembrie din Pachetul Mobilitate 1

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor (MTIC) și Comisiei Europene (CE) să clarifice „de urgență” regulile din Pachetul Mobilitate 1 care vor intra în vigoare pe 20 septembrie.

Mai precis, „să explice cum se poate face dovada întoarcerii acasă a șoferiilor români și să confirme faptul că aceasta poate fi organizată în centrele logistice închiriate sau deținute de firmele românești de transport în Europa de Vest, precum și care sunt sancțiunile pentru nerespectarea acestei prevederi”, potrivit ZIUA CARGO.

 

Iată precizările, în comunicatul UNTRR:

„Vinerea neagră pentru transportatorii estici: Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat astăzi în Jurnalul Oficial UE, marcând condamnarea la moarte a transporturilor rutiere internaționale de marfă românești.

Pachetul Mobilitate 1, care prevede reguli discriminatorii în transportul rutier de marfă european a fost publicat astăzi în Jurnalul Oficial UE, marcând condamnarea la moarte a transporturilor rutiere internaționale de marfă românești.

Precizăm că, deși modificările regulamentelor europene aduse prin Pachetul Mobilitate 1 se vor aplica teoretic în condiții egale tuturor Statelor Membre, în realitate impactul acestora este semnificativ diferit. Operatorii de transport români și estici vor fi cei mai afectați, întrucât propunerile din Pachetul Mobilitate 1 duc la imposibilitatea de a efectua transport rutier internațional în Europa de Vest de către companiile din Europa de Est.

UNTRR avertizează că Pachetul Mobilitate 1, ale cărui prevederi încep să se aplice din 20 august 2020, va avea un efect negativ puternic asupra transportatorilor români și asupra României, cu consecințe economice majore. În următorii 2 ani, România va pierde peste 5% din PIB datorită migrării activității de transport rutier internațional, inclusiv a personalului direct implicat si a familiilor.

Astfel, transporturile rutiere, principalul contribuitor la exportul de servicii al României din ultimii ani, sunt cea mai activa si dinamica bucată din economia națională a României care este acum decupată de Europa de vest: firme, manageri, angajați și familiile acestora majoritatea între 25-45 ani, vor migra în țări precum Germania (unde pentru fiecare copil se oferă alocatii de aproape 200 euro/luna), Olanda, Luxemburg, Spania, Austria.

Pe termen mediu și lung România va pierde aproximativ 200.000 de șoferi profesioniști, inclusiv familiile lor și se va confrunta cu o criză fără precedent pe piața muncii.

Totodată, estimăm că vom pierde 30% din operatorii de transport români care nu vor putea supraviețui crizei coronavirus, iar jumatate din firmele rămase care operează transport rutier internațional vor părăsi România înainte de 18 luni, termenul de intrare în vigoare al tuturor prevederilor Pachetului Mobilitate 1.

Democrația europeană devine o chestiune de cantitate si nu de calitate prin faptul ca acest pachet legislativ major pentru industria de transport rutier europeană, având prevederi discriminatorii și întrebări rămase fără răspuns privind posibilitatea aplicării efective și respectării noilor reguli de către firmele de bună credință, a fost publicat de urgență astăzi, 31.07.2020 la foarte puțin timp după adoptarea în 09.07.2020, sub presiunea fără precedent a Statelor vestice și ignorând apelul României și al celorlalte 8 state afectate.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR solicită Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor și Comisiei Europene să clarifice de urgență regulile care vor intra în vigoare pe 20.08.2020, respectiv să explice cum se poate face dovada întoarcerii acasă a șoferiilor români și să confirme faptul că aceasta poate fi organizată în centrele logistice închiriate sau deținute de firmele românești de transport în Europa de Vest, precum și care sunt sancțiunile pentru nerespectarea acestei prevederi”.

0 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv