Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ: Ciolacu începe să se enerveze pe Cîrstoiu /„Trebuia să facă deja conferinţa de presă ca să explice acuzațiil /JUSTIȚIE: Primarul PNL Chirica de la iași, trimis în judecată de DIICOT / ANM: Vremea începe să se încălzească, dar ploile rămân până la sfârșitul lunii / 

Breaking News:

UNTRR acuză: DSU și CNSU distrug și discriminează transporturile rutiere

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) acuză Comitetul Național pentru Situații de Urgențã (CNSU) cã, prin Hotãrârea nr.111/06.12.2021 și Hotãrârea nr. 113/10.12.2021 distruge industria de transport rutier prin impunerea carantinării în cazul șoferilor profesioniști care sosesc în țarã, dacã nu prezintã dovada vaccinãrii, trecerii prin boalã și rezultatul negativ al unui test RT-PCR.

Precizările transmise redacției:

Deși UNTRR a transmis Departamentului pentru Situații de Urgențã – DSU în nenumãrate rânduri cã șoferii profesioniști își efectueazã activitatea în cabinã și sunt mai izolați decât orice altã categorie socialã, DSU a comunicat cã „exceptarea de la mãsura carantinei se realizeazã în funcție de riscul epidemiologic al fiecãrei persoane raportat la vaccinare, testare anti COVID sau trecere prin boalã, pentru toate categoriile de persoane, fãrã a se face distincție în funcție de apartenența sau nu la o anumitã categorie profesionalã, evitându-se astfel, discriminarea anumitor categorii profesionale în favoarea altora”.

Contrar rãspunsului DSU, prin introducerea în Hotãrârea nr. 113/10.12.2021 a excepțiilor de la mãsura carantinei a piloților de aeronave și a mecanicilor de locomotivã, șoferii profesioniști sunt discriminați fațã de alte categorii.

DSU se comportã cu industria de transport rutier cu ostilitate, singura industrie care plãtește pentru incapacitatea autoritãților de a gestiona valul 4 și de a-și asuma numãrul mare de infectãri zilnice, numãrul mare al persoanelor decedate și numãrul mare de persoane infectate cu Covid-19 care se aflã internate la ATI.

Anul trecut, Comisia Europeanã a implementat culoarele verzi și a îndemnat statele membre UE sã renunțe la restricțiile de cãlãtorie și carantina obligatorie a lucrãtorilor din sectorul transporturilor. Astfel, lucrãtorii din transporturile rutiere nu ar trebui sã fie împiedicați sã treacã o frontierã internã pentru a-și îndeplini funcțiile în domeniul transporturilor. Șoferii profesioniști sunt lucrãtori esențiali și s-au aflat în linia întâi încã de la începutul pandemiei, livrând bunurile necesare pentru consumul și sãnãtatea populației.

În prezent niciun stat membru UE nu condiționeazã accesul pe teritoriul sãu național pentru șoferii profesioniști prin prezentarea dovezii vaccinãrii împotriva virusului SARS-CoV-2, trecerii prin boalã sau a unui test negativ.

UNTRR solicitã autoritãților române reintroducerea excepțiilor de la mãsura carantinei sau prezentãrii rezultatului negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 sau prezentãrii dovezii confirmãrii vindecãrii dupã infecția cu Sars-Cov-2 pentru:

– conducãtorii autovehiculelor de transport marfã cu capacitatea maximã autorizatã mai mare de 2,4 tone precum și conducãtorii autovehiculelor pentru transport persoane care au mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducãtorului

– conducãtorii auto, care se deplaseazã în interesul desfãșurãrii profesiei din statul de rezidențã al acestora într-un alt stat membru al Uniunii Europene sau dintr-un alt stat al Uniunii Europene în statul de rezidențã, indiferent dacã deplasarea se face prin mijloace individuale sau în cont propriu

0 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv