Platforma de rezervări de zbor Vola.ro a vândut bilete de avion în valoare de 135 milioane de euro, anul trecut, cu cu 49,3% mai multe față de anul anterior, prețul mediu al unui bilet fiind de 199 de euro.
Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 31% față de anul precedent, ajungând la 23 de milioane de euro.
„În 2024, industria aviatică a înregistrat o creștere semnificativă, iar valoarea tranzacțiilor pentru biletele de avion prin Vola a depășit 135 de milioane de euro care arată o creștere sustenabilă a pieței biletelor de avion și în România. Totodată, numărul mare de biletele tranzacționate reflectă apetitul crescut al românilor pentru călătorii și nevoia lor de a apela la o platformă online de încredere, care le oferă suport în rezervarea zborurilor”, potrivit comunicatului transmis redacției.
Nu în ultimul rând, ca o confirmare a expertizei și poziției sale pe piață, Vola.ro a stabilit parteneriate directe atât cu jucători de referință la nivel internațional, cât și cu companii aeriene locale de încredere. Printre partenerii internaționali se numără Turkish Airlines, LOT Polish Airlines, Lufthansa Group (incluzând Austrian Airlines, Lufthansa, Swiss Air, Air Dolomiti), Aegean & Olympic Air și Emirates. Pe plan local, Vola.ro a consolidat recent colaborarea cu HiSky, devenind agent autorizat în aeroporturile din Otopeni, Cluj și Timișoara, și cu Animawings, extinzând astfel accesul pasagerilor la cele mai bune opțiuni de zbor.
Cu o ofertă limitată și o cerere tot mai mare, industria aviatică a continuat în anul 2024 trendul crescător al ultimilor doi ani. Conform unui raport IATA (International Air Transport Association) pentru anul 2024, traficul total de pasageri la nivel global a crescut cu 10,4% față de 2023 și a depășit cu 3,8% pragul din 2019 (înainte de pandemie).
Resource Partners accelerează expansiunea Vola.ro
În 2024, Vola.ro a mai făcut un pas important pentru expansiunea internațională a companiei: Resource Partners, un important manager regional de fonduri private equity din Europa Centrală și de Est, a achiziționat o participație de 80% din capitalul ITH din care face parte Vola.ro. Această tranzacție a generat noi oportunități pentru dezvoltarea grupului ITH la nivel internațional a întărit poziția Vola.ro pe piața din România, sprijinind totodată extinderea internațională a grupului. Resource Partners a păstrat și a susținut echipa de management Vola.ro, oferind astfel un vot de încredere pentru gestionarea afacerii în viitor și pentru viziunea actuală privind dezvoltarea platformei.
„Pentru noi, 2024 a fost un an al depășirii limitelor, plin de provocări, dar și de realizări importante. Am înregistrat o creștere financiară semnificativă, iar achiziția de către Resource Partners a marcat cel mai important pas spre extinderea noastră internațională. În același timp, ne concentrăm pe inovații menite să simplifice și să îmbunătățească experiența clienților în procesul de rezervare a zborurilor. 2025 va fi un an în care ne vom intensifica eforturile pentru a deveni alegerea principală a călătorilor care au nevoie de o platformă de încredere, capabilă să le ofere claritate și protecție în fața regulilor impredictibile și adesea complicate ale companiilor aeriene”, a declarat Daniel Truică, CEO Vola.ro.
Expansiunea internațională și consolidarea brandului Vola.ro în România
Vola.ro continuă să își extindă prezența internațională, consolidându-și în același timp poziția de lider pe piața locală. Conform unui studiu realizat de Mercury Research în aprilie 2024, Vola.ro este cea mai cunoscută, utilizată și recomandată platformă de rezervări de zbor din România. Această recunoaștere vine și în urma succesului campaniilor de comunicare, Vola fiind singurul brand românesc de turism premiat la Gala Effie Awards România cu două premii.
Unul dintre principalele atuuri ale Vola.ro îl reprezintă dezvoltarea de produse de călătorie inovatoare, de tip fintech, completate de un serviciu de asistență clienți disponibil 24/7, conceput pentru a răspunde rapid și eficient nevoilor călătorilor. Conform studiului, 8 din 10 clienți se declară mulțumiți sau foarte mulțumiți de serviciile Vola.ro, compania fiind singura din analiză care a înregistrat o creștere a satisfacției clienților.
În plus, pentru a răspunde nevoilor tot mai dinamice ale călătorilor, în mai 2024, Vola.ro a lansat serviciul Blocare preț, care permite clienților să păstreze același tarif pentru un zbor timp de trei zile. Într-un context în care prețurile biletelor pot crește rapid din cauza cererii ridicate, această opțiune le oferă călătorilor mai multă siguranță și flexibilitate în planificarea călătoriilor.