Revenit după aproape o lună de concediu, primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a început curățenia în Parcul Cișmigiu, în prag de toamnă, după criticile încasate de la toată mass-media.

Aceasta, după ce săptămâna trecută l-a schimbat din funcție pe șeful Administrației Lacuri, Parcuri și Agrement București (ALPAB) și a preluat el interimatul.

Însă fostul șef al ALPAB a fost numit într-o funcție de rirector la altă instituție din cadrul PMB: Expo Arte.

Însă Nicușor Dan Recunoaște că nu va putea face mare lucru, astfel că se gândește să externalizeze serviciul unei firme private.

„Avem o echipă de 40 de oameni de la ALPAB, care au o săptămână sarcina să pună la punct Cişmigiul, să facă curăţenie şi să tundă iarba acolo unde nu este tunsă. Puţin mai târziu, când o să avem bani, o să ne ocupăm de alei. Iar din marile investiţii, asta depinde de bugetul pe anul viitor, dar vă promit că în doi ani o să arate toate parcurile de care noi ne ocupăm aşa cum ar trebui să arate nişte parcuri. Avem o problemă, o întârziere cu curăţatul statuilor. Statuile nu ţin de ALPAB, ţin de Direcţia de Peisagistică, fostul AMPT. Pentru curăţarea statuilor trebuie să luăm un aviz de la Direcţia pentru Cultură, organismul subordonat al Ministerului Culturii, şi acolo este o mare întârziere pentru obţinerea avizelor pentru că e personal insuficient, spun ministerul şi direcţia. Este un test pentru ALPAB. În funcţie de ce vor face săptămânile astea vom decide dacă în viitor, după ce Compania de Parcuri se închide, dacă o să continuăm cu ALPAB prin muncitori angajaţi sau dacă o să externalizăm”, a declarat Nicușor Dan.

Întrebat de ce nu intervenit mai repede pentru curățarea parcului, ci abia la 11 luni de la preluarea mandatului de edil, Nicușor Dan a spus că este vina ALPAB și a Companiei de Parcuri:

”Au fost mai multe momente în care m-am implicat şi am crezut că problema va fi rezolvată. În primul rând, când s-a schimbat conducerea Companiei de Parcuri. După cum ştiţi, era o conducere cu o adunare generală constituită din consilieri din vechiul mandat şi cu un consiliul director numit de ei. S-a schimbat. După aceea, a fost o lungă întâlnire la Primăria Generală în care am avut un plan de acţiune, cu bani, cu suprafeţe. Din nou, nu s-a întâmplat nimic. Şi după aceea, pentru că ne-am dat seama că nu sunt bani suficienţi, am făcut şi o rectificare bugetară în care am pus bani pentru parcuri. Din nou nu s-a întâmplat nimic. Este o vină comună a Direcţiei ALPAB, pe de-o parte, şi de asta am schimbat directorul, pe de altă parte a Companiei de Parcuri, care n-a făcut lucrările aşa cum trebuia”.

 
Despre faptul că, în loc să-l demită pe șeful ALPAB, l-a mutat la o altă instituție a PMB – Expo Arte -, Nicușor Dan a precizat că era „o urgență”:
 
„Aşa cum am spus, era o urgenţă, era nevoie pentru ca instituţia ALPAB să funcţioneze să eliberăm această poziţie. Ca să eliberăm această poziţie, înainte să avem o analiză nu am vrut să fac o demitere, şi atunci am mutat pe domnul Tănase la o instituţie, i-am dat o poziţie echivalentă, o poziţie care era liberă la momentul ăsta. Asta a fost. Pentru moment, domnul Tănase are o poziţie câştigată prin concurs la ALPAB. Pentru ca să existe un concurs pe poziţia domniei sale de la ALPAB, trebuie ca eu să-l demit în urma unui raport. Asta o să vedem dacă se va întâmpla sau nu. În ipoteza în care asta se va întâmpla, o să organizăm un concurs. În ipoteza că mă gândesc după o săptămână, două, trei să numesc interimar pe altcineva, o să aflaţi”.
author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version