Trei retaileri suspectaţi de înţelegeri anticoncurenţiale asupra modului de organizare a promoţiilor riscă amenzi între 2 şi 4% din cifra de afaceri, a anunțat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, nominalizând Carrefour, Cora şi Kaufland.

magazin-retail-1-Jean-Mihai-Pâlșu-550x309

El estimează că până la sfârşitul acestui an va fi finalizată ancheta demarată în urmă cu doi ani de Autoritatea de Concurență.

„Suspiciunea noastră este că, în cazul promoţiilor, modul cum acestea se organizau face să fie redusă concurenţa. Pe de o parte, se încearcă obţinerea de exclusivităţi în cazul promoţiilor: când ai o promoţie în magazin să nu aibă şi alţii, ceea ce înseamnă că preţul nu poate să scadă în egală măsură în alte magazine. Pe de altă parte, se pun anumite limite: cât de mult pot să scadă preţurile în cadrul promoţiilor. E o investigaţie în derulare care se va finaliza, cred, la sfârşitul acestui an. Dacă se constată  încălcarea legii, evident, sancţiunile vor fi mari, pentru că sunt companii foarte mari. Nivelul de plecare este de gravitate medie, ceea ce înseamnă între 2 şi 4 % din cifra de afaceri“, a declarat, pentru Ziarul Financiar Bogdan Chiriţoiu.

author avatar
Ilie Radulescu
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version