Patru lideri europeni în ecommerce, cumulând aproximativ 30.000 de selleri online – eMAG (România), Cdiscount (Franța), ePrice (Italia) și Real.de (Germania) anunță lansarea International Marketplace Network (IMN), o platformă nouă prin intermediul căreia sellerii vor avea acces la o piață de peste 230 de milioane de potențiali clienți.

IMN oferă o interfață care conectează cele patru platforme Marketplace, pe care sellerii o pot folosi ca unic punct de lucru pentru a-și sincroniza ofertele, simplu si eficient, pe fiecare dintre cele patru platforme, în mod securizat și în timp real.

IMN reprezintă o modalitate rapidă pentru selleri de a-și extinde afacerile în Europa, fără costuri suplimentare.

Pentru clienți, IMN reprezintă o modalitate de a accesa o gamă mult mai mare de produse și servicii localizate în țara de origine, la prețuri competitive.

„Credem că IMN reprezintă o oportunitate mare pentru oricare dintre sellerii noștri care doresc să înceapă să vândă cross-border. eMAG Marketplace își continuă astfel demersul de a dezvolta proiecte care să aducă valoare adăugată sellerilor români, dar și de a consolida ecosistemul pentru comerțul online pe care l-a construit. În plus, datorită IMN, clienții din România vor avea acces la o gamă de produse și mai variată decât până acum”, a spus Florin Filote, director eMAG Marketplace.

La rândul său, Emmanuel Grenier, CEO Cdiscount a spus: „Până acum, sellerii care voiau să acceseze mai multe platforme de tip Marketplace din Europa erau nevoiți să-și listeze separat produsele pe fiecare platformă disponibilă din țările în care doreau să vândă. IMN este un pas înainte pentru întreaga industrie și un progres tehnologic major. Noua rețea se pliază perfect pe dorința Cdiscount de a ajuta întreprinderile mici și mijlocii să iasă online și să crească accesând piața europeană. De asemenea, cred că este o realizare importantă la nivel european, care subliniază caracterul dinamic și inovator al rețelelor de comerț online de tip Marketplace”.

IMN este un proiect inovator care favorizează dezvoltarea pieței unice digitale, în linie cu dorința Comisiei Europene. Această inițiativă va duce beneficiile comerțului online la un număr mai ridicat de europeni, permițându-le accesul la un număr mai mare de categorii de produse. Odată cu lansarea IMN, consumatorii europeni vor avea acces la o gamă mai variată de produse și servicii. Mai mult, alte platforme de tip Marketplace din Europa și-au exprimat interesul de a face parte din IMN.

 

Într-o primă fază, platforma pe care s-au efectuat primele teste în 2018 va rula într-o versiune beta. În următoarele luni, efortul va fi concentrat asupra dezvoltării infrastructurii platformei, dar și asupra atragerii de noi platforme de tip Marketplace și de selleri (peste 100 de selleri au testat deja cu succes până acum versiunea beta).

Înființarea IMN a primit avizul autorităților de Concurență din toate cele patru țări din care provin cele patru companii-membre ale alianței.

author avatar
Ilie Radulescu
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version