Proiectele fazate de infrastructură (nefinalizate până la finalul anului 2015) și cele noi, prioritizate potrivit documentelor sectoriale de planificare strategică pot primi finanțare de acum încolo, după un blocaj îndelungat.

ciolos, ghinea, fonduri europene
<strong>Premierul Dacian Cioloș și noul ministru al Fondurilor Europene Cristian Ghinea<strong>

Fondurilor Europene (MFE) a deschis, luni, apeluri de finanțare pentru proiectele de dezvoltare a infrastructurii rutiere, feroviare și de metrou cu un buget total de 5,8 miliarde euro din alocarea totală aferentă Programului Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020.

Autoritățile pot depune cererile de finanțare pentru toate apelurile în perioada 1 iunie 2016 – 31 decembrie 2018, potrivit MFP.

Pentru infrastructura rutieră, bugetul apelului este de 3,27 miliarde euro iar solicitantul eligibil este CNADNR.

Proiectele finanțate pentru calea ferată au ca obiectiv finalizarea coridorului feroviar Rin-Dunăre (modernizarea liniei feroviare între granița cu Ungaria și Constanța), “asigurând creșterea mobilității pe rețeaua feroviară TEN-T centrală, precum și modernizarea, eficientizarea și competitivizarea transportului feroviar”. Bugetul apelului este de 1,85 miliarde euro iar solicitanții eligibili sunt CFR SA, Ministerul Transporturilor și alte categorii relevante de beneficiari.

Bugetul apelului pentru infrastructura de metrou este de aproximativ 682 milioane euro, solicitantul eligibil fiind Metrorex.

Până la semnarea acordului de delegare, procesul de pregătire, evaluare și selecție a proiectelor va fi gestionat de către Autoritatea de Management POIM din cadrul MFE.

Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 are o alocare de aproximativ 12 miliarde de euro pentru sectoarele de transport, mediu și energie.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version