Un furnizor de gaze din Timiş a fost amendat de inspectorii ANPC, pentru că şi-a înşelat clienţii. ANPC nu dezvăluie însă numele companiei.

Mesajul ANPC postat pe Facebook:

Practici comerciale incorecte folosite de unii furnizori de energie electrică și gaze, constatate în Ardeal❗️
 
În urma unei reclamații primite la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Timiș, referitoare la practici comerciale incorecte folosite în activitate de către un operator economic din domeniul furnizării de energie electrică și gaz, o echipă de control a realizat verificări în teren.
 
Concluziile comisarilor CJPC Timiș au fost că operatorul economic în cauză afișa, pe site-ul propriu, sintagma ”BENEFICIAZĂ DE CEL MAI BUN PREȚ LA GAZ„ care nu a putut fi probată de reprezentanții companiei, cumpărătorul de oferte demonstrând chiar contrariul, precum și modul în care a fost prezentată oferta consumatorilor la energie electrică și gaz❗️
 
Astfel, oferta comercială preciza că prețul energiei active este, în februarie 2021, de 239,95 lei/MWh, fără accize și TVA❗️
 
După calcularea prețului complet, s-a ajuns la concluzia că prețul real ajungea la valoarea de 634,03 lei/MWh (având incluse toate taxele), ceea ce înseamnă că prețul final era de 2,64 ori mai mare
 
Același lucru s-a întâmplat și în cazul ofertei de gaz, în februarie 2021, prețul prezentat fiind de 63 lei/MWh, fără taxe incluse❗️
 
Echipa de control de la CJPC Timiș a considerat că informația astfel prezentată de operatorul economic în oferta sa, atrage mult mai ușor consumatorul, acesta constatând după încheierea contractului că, de fapt, prețul final pe care urmează să-l plătească este altul, mult mai mare‼️
 
Operatorul economic avea obligația, conform legii, să prezinte în ofertă prețul final al utilităților furnizate, modul în care a acționat contravenind prevederilor Legii nr. 363/2007.
Manifestăm TOLERANȚĂ ZERO față de practicile comerciale incorecte folosite de unii operatori economici din domeniul furnizării de energie electrică și gaze naturale‼️
 
Totodată, avem toleranță zero și față de modalitățile de informare incomplete sau înșelătoare, atunci când acestea sunt utilizate – în conformitate cu competențele legale pe care le are Autoritatea, în domeniu ‼️
 
Consumatorii se pot baza pe sprijinul nostru, așa cum am demonstrat de fiecare dată și anume, că le apărăm drepturile și interesele în raport cu operatorii economici, în timpul actului comercial.
 
author avatar
Ilie Radulescu
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version