Guvernul a alocat cu 1 miliard de lei mai puţin decât anul acesta la Ministerul Transporturilor dar promite să suplimenteze cu 2 miliarde de lei suma, dând o explicaţie hilară.

lucrari, autostrada, cnadnr 03

„Totalul alocat (din fonduri naționale și europene) pentru investiții în infrastructură se ridică la aproape 4 miliarde de lei. În funcție de ritmul de realizare a lucrărilor de investiții în domeniul transporturilor, fondurile alocate din buget vor putea fi suplimentate cu până la 2 miliarde de lei, printr-un mecanism deja convenit cu Ministerul Finanțelor Publice. Măsura are scopul de a preîntâmpina eventuale blocaje financiare în situația în care lucrările ar fi realizate într-un ritm mai rapid decât se estimează”, precizează Executivul.

Cele mai importante sume se întreaptă către continuarea următoarelor proiecte:

  • Autostrada Transilvania:450 milioane de lei
  • Autostrada Lugoj – Deva: 348 milioane lei
  • Autostrada Sebeș – Turda: 247 milioane lei
  • Autostrada CâmpiaTurzii – Ogra – Tg.Mureș: 230 milioane lei
  • Modernizare CF Sighișoara – Coșlariu – Simeria: 542 milioane lei
  • Modernizare CF km. 614 – Gurasada – Simeria: 348 milioane lei
  • Modernizarea căii ferate Brașov – Sighișoara: 887 milioane lei
  • Magistrala V Metrou, Etapa I- A Drumul Taberei – Universitate: 558 milioane lei
  • Magistrala IV Metrou: 270 milioane lei.

Şantierele nimănui

Amintim doar că lotul 3 al autostrăzii Orăştie – Sibiu este închis iar o porţiune de 200 de metri,  demolată în septembrie, la aproape un an de la darea în circulaţie, abia dacă va fi gata peste 10 luni, în iulie 2016. Cel puţin aşa speră noul ministru al Transporturilor, Dan Costescu.

Pe şantierul Sebeş – Turda mai mult se stă, după ce lucrările au fost blocate de lipsa avizelor de mediu. Contractele pe loturi au fost semnate în noiembrie 2014 iar la un an se executaseră circa 8% din lucrări.

Cât despre Autostrada Transilvania, mai bine nu mai amintim ce promisiuni făceau premierul Victor Ponta şi foştii miniştrii Dan Şova şi Ioan Rus.

Autostrada Sibiu – Piteşti are un nou studiu de fezabilitate, refăcut cu milioane de euro, dar nu s-a lansat încă licitaţia pentru constructor.

Şeful CNADNR, Narcis Neaga, a fost demis abia ieri iar până la numirea altei conduceri, vine iarna şi vom avea alte ştiri: drumuri blocate de zăpezi.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version