Specialiştii de la Business Insider anunţă că, pe baza cifrelor raportate pentru anul trecut, asistăm la o schimbare de trend în rândul maşinilor de lux.
După aproape un deceniu în care a dominat această ierarhie, BMW a pierdut şefia clasamentului în ceea ce priveşte numărul de autoturisme vândute.
Nemţii din Bavaria au pierdut bătălia cu cei din Stuttgart, Mercedes reuşind să vândă cu circa 80.000 mai multe autoturisme în 2016 şi fiind singura firmă care a depăşit bariera celor două milioane de maşini noi vândute.
Principalul “vinovat” pentru această schimbare este considerat afaceristul Dieter Zetsche, şeful Mercedes Benz din 2006 şi personajul care a reuşit să revitalizeze compania după despărţirea de Chrysler.
De remarcat că Zetsche a avut inclusiv ideea ca ultimele modele lansate de Mercedes să beneficieze de mai multe inovaţii prin care să fie atras şi publicul mai tânăr.
Culmea este că topul maşinilor de lux este încheiat de un alt producător german, Audi fiind considerată firma care vine puternic din spate, deşi încă nu se poate bate de la egal la egal, în materie de vânzări, cu Mercedes şi BMW.