Numărul de înnoptări ale turiștilor români care călătoresc în Germania a crescut de la 728.161 în 2014 la 801.705 în 2015, în creștere cu 10,1%, poziționând țara noastră în primele 20 de piețe pentru turismul de incoming în Germania.

turism, Berchtesgaden_alpine_pasture_Muehlsturzhoerner
Berchtesgaden

Motivele principale pentru călătoriile în Germania sunt petrecerea sărbătorilor (43%), vizitarea prietenilor și a rudelor (30%) și afacerile (27%). Cei mai mulți turiști călătoresc cu mașina (67%), avionul (22%) și autocarul (10%).

Germania este o destinație mai populară în rândul tinerilor (cu vârste cuprinse între 15 și 34 de ani), 49% dintre aceștia alegând Germania ca destinație turistică. În schimb, numărul turiștilor de peste 55 de ani reprezintă 27% din total celor care vizitează Germania.

Cei mai mulți turiști (78%) aleg călătoriile lungi (în jur de 9 zile). În medie, turiștii români care călătoresc în Germania cheltuie 36 euro pe zi, iar 31% dintre aceștia își rezervă toate aspectele legate de vacanță on-line.

Aproape 80 de milioane de turiști 

Cu 79,7 milioane de înnoptări internaționale, turismul de incoming în Germania a înregistrat în 2015, pentru a șasea oară consecutiv, creșteri semnificative. Conform datelor Institutului Federal de Statistică, numărul înnoptărilor oaspeților străini în unitățile de cazare cu cel puțin zece paturi pentru perioada ianuarie – decembrie 2015 s-a situat cu 4,1 milioane peste valorile anului precedent – o creștere de 5,4 %.  

Față de anul anterior, Germania a înregistrat un plus de 2,1 milioane de înnoptări, adică o creștere absolută de 50%. Astfel, din totalul numărului de înnoptări înregistrate în Germania, 73,4% au fost realizate de turiști din țările europene. Clasamentul motoarelor de creștere este condus de Spania cu 517.000 înnoptări suplimentare, urmată de Elveția  (plus 492.000), Marea Britanie (plus 382.000) și Olanda (plus 176.000).

Nouă din cele zece piețe sursă pentru incoming-ul Germaniei se află în Europa. Primul loc este deținut de Olanda cu 11,2 milioane de înnoptări (cu 1,6% mai mult). Pe locul secund se află Elveția, cu 6,4 milioane de înnoptări (cu 8,4% mai mult).

O rată ridicată de creștere a înregistrat și Marea Britanie, care a generat cu 7,4% mai multe înnoptări decât anul trecut și care ocupă locul patru, imediat după SUA, în topul incoming al piețelor sursă. Pe următoarele locuri se află Italia, Austria, Danemarca, Franța și Belgia cu rate de creștere între 1,3 și 5 %. Cea mai mare creștere dintre piețele europene în 2015 a fost înregistrată din partea Spaniei (24,2%), ajungând la 2,7 milioane de înnoptari). Cu acest rezultat, ibericii se întorc în Top 10.

Creștere dinamică a piețelor de peste ocean

În clasamentul piețelor de peste ocean aflate în creștere, China ocupă locul întâi cu 505.000 de înnoptări suplimentare față de anul trecut, fiind urmată de SUA, cu un plus de 439.000 de înnoptări, și Țările Arabe din Golf, cu un plus de 330.000 de înnoptări.

Piața de incoming din SUA, care se află pe locul trei în topul celor mai importante piețe sursă pentru Destinația de Vacanță Germania, se dezvoltă în continuare într-un ritm foarte dinamic și participă cu 5,6 milioane de înnoptări (8,5% creștere față de anul precedent) la incoming-ul german în anul 2015. China se apropie de top 10 piețe sursă pentru Germania, cu 2,5 milioane de înnoptări în total (24,8% creștere). Țările arabe din zona Golfului își mențin tendința de creștere și depășesc pentru prima dată cifra de două milioane de turiști, înregistrând un plus de 17,7%. Per total, piețele de peste ocean s-au dezvoltat peste media generală în 2015 cu un plus de 10,8%, ajungând la un volum al înnoptărilor de 19,7 milioane.

Optimism prudent pentru 2016

O serie de incertitudini influențează așteptările cu privire numărul potențial de turiști la începutul anului 2016. Situația securității în Europa și, în general, la nivel mondial, evoluția crizei migranților dar și condițiile economice mondiale generale pot afecta decizia de a călători. Luând în considerare acești factori, DZT consideră realistă o creștere între 1 și 3%. 

Organizaţia Germană pentru Turism (DZT) este „asociaţia turistică“ naţională a Germaniei, constituită ca parteneriat public-privat și având sediul central la Frankfurt pe Main. Aceasta acționează în numele Ministerului Federal al Economiei și Energiei (BMWi) în reprezentarea Germaniei ca destinație turistică și este finanțat de Minister, în conformitate cu decizia luată de Bundestag-ul german. DZT dezvoltă și comunică strategii și produse pentru a extinde imaginea pozitivă a Germaniei în străinătate ca destinație turistică și pentru a încuraja turiștii să viziteze țara. Acțiunile sale sunt sprijinite de 30 de agenții în întreaga lume.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version