Șeful ASF, Nicu Marcu (numit în funcție la propunerea PSD), admite că falimentele City Insurance și Euroins s-au înregistrat pe mandatul său, dar dă vina pe recomandările europene prevăzute în Solvency II.

Ce nu spune însă Marcu este de ce ASF le-a permis ambelor companii să vândă în continuare polițe de asigurare, deși aveau conturile goale – banii fiind trimiși în străinîtate la companiile-mamă.

Încă un faliment răsunător pe piața RCA! ASF a așteptat 3 ani până să retragă autorizaţia Euroins
Transportatorii acuză Guvernul Ciucă și ASF că au închis ochii la falimentul „inevitabil” al Euroins: „Ne-au ignorat avertismentele!”

„Vreau să vă spun un lucru că la ambele companii se vehiculează ideea că sunt două falimente, două falimente, poate în ghilimele spus, pe mandatul nostru – sunt două falimente cerute de noi pentru că, ştim foarte bine şi ştiu foarte bine – că atunci când au venit cele două companii niciuna dintre ele nu era Albă ca Zăpada, ambele erau Muma Pădurii pentru populaţie şi eu personal mi-am propus, alături de colegii mei, să facem ordine. Li s-a dat posibilitatea şi uneia şi alteia să intre în legalitate. Nu-şi doreşte nimeni să aibă o piaţă distorsionată, dar în acelaşi timp nu-şi doreşte nimeni să ţină nişte companii care fac ilegalităţi”, a declarat Nicu Marcu, luni, convocat la audieri în comisiile reunite de specialitate din Senat.

El a precizat că ambele companii au avut aceeaşi procedură de lucru, respectiv „preţuri scăzute, plăţi întârziate şi de multe ori dosare neînregistrate în contabilitate”.

„Aceste reglementări europene, Solvency II, le permit ca noi să-i supraveghem mai mult prin raportări – lucru care a îngreunat foarte mult Autoritatea să-şi facă treaba. De altfel, noi am impus, în afară de aceşti indicatori, care sunt în Solvency II – şi unii indicatori de lichiditate, chiar dacă a exces acestor condiţii din Solvency II, astfel încât să ne asigurăm că totuşi vin şi cu bani lichizi, în afară de această reasigurare prin care ambele companii preferau să-şi ducă riscurile, în proporţie de peste 90%: la City 90%, la Euroins peste 60%. Deci, n-a fost simplu ca să dovedim aceste lucruri”, a mai spus preşedintele ASF.

Șefii ASF au fost convocați la Parlament, luni la ora 12.00, ca să dea explicații despre scumpirea RCA și a modului cum a lăsat mai mulți ani Euroins să vândă polițe, deși aceasta nu avea lichidități și era în prag de faliment.

Prețul de referință al polițelor RCA, publicat de ASF în data de 7 martie, arată o majorare de până la 40%.

Decizia de vineri, 17 martie, a Autorității de Supraveghere Financiară, de a retrage autorizația de funcționare pentru Euroins, cea mai mare companie de profil, a venit tardiv.

Aproape 3 milioane de șoferi au polițe la această companie.

Administratorii societăților de service auto sunt disperați, deoarece nu au primit banii de la FGA nici la 2 ani de la falimentul unei alte companii de asigurare: City Insurance.

Însă în ultimii opt ani, Fondul de Garantare a preluat activitatea a trei companii falimentare, iar daunele se ridică la 500 de milioane de lei.

Șeful ASF, Nicu Marcu, a fost numit în această funcție de Parlament, la propunerea PSD. El și subalternii lui vor fi chestionați despre situația controalelor pe care ASF le-a făcut la Euroins, dar și despre câți bani a dat Fondul de Garantare pentru plăti daunele asiguraților.

Între timp, Fondul de Garantare a Asiguraţilor a anunţat că primeşte cereri de despăgubiri în contul Euroins. Însă multe dintre snele service-urile auto refuză să facă reparaţii pe baza poliţelor emise de Euroins, după ce s-au ars cu City Insurance.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version