Prezent la un eveniment organizat la Salonul Internațional Auto București, John Oldham, președintele Ford României, a anunțat că reprezentanților companiei americane le este foarte greu să-și mențină afacerea în țara noastră.

Asta în special din cauza greutății cu care pleacă produsele la export, dar și din cauza faptului că România încă nu este stat Schengen și, atunci, trailerele cu marfă și trenurile de marfă pot pierde și o zi la granița cu Ungaria.

“În cel mai fericit caz, controlul vamal durează șase ore. Dar sunt cazuri în care trebuie să așteptăm și 24 de ore. Și asta nu se întâmplă la drumul spre Ungaria. Asemenea întârzieri pot avea și trenurile cu componente care vin dinspre Ungaria. Am primit asigurări de la autorități că vor face tot posibilul pentru a rezolva această problemă”, a fost mesajul transmis de Oldham.

Șeful Ford România ne atrage însă atenția că avem nevoie de o îmbunătățire semnificativă a infrastructurii feroviare. Pentru compania respectivă transportul pe calea feroviară este crucial. Pentru că se pot transporta astfel sute de mașini, în timp ce pe un trailer încap doar opt autoturisme, deci costurile sunt mai mari.

Totuși, Oldham susține că este foarte dificilă deplasarea cu trenul în condițiile în care viteza medie a trenurilor de marfă este 15 kilometri pe oră. Afaceristul dă ca exemplu Ungaria și Austria, unde trenurile de marfă au o viteză medie de 75 de kilometri pe oră.

Concluzia lui Oldham este clară: “Vă mișcați greu spre foarte greu. În România trenurile de marfă fac în jur de 300 de kilometri pe zi. Sunt zone undeva viteza de deplasare scade sub 10 kilometri pe oră, din cauza infrastructurii proaste, sau zone în care trenurile noastre așteaptă și șase sau chiar opt ore. În Rusia sau China, trenurile de marfă parcurg și 1.200 de kilometri pe zi. Ar trebui luate măsuri în acest sens”.

author avatar
Cristi Ionita
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version