Într-o perioadă în care Liviu Pop, ministrul Educației, vrea elaborarea de manuale școlare pentru materii precum sport, dirigenție, yachting și limba japoneză, elevii îi atrag atenția că marea problemă o reprezintă partea practică.

Cu circa o lună și jumătate înainte de startul anului școlar 2017-2018, reprezentanții Consiliului Național al Elevilor i-au transmis ministrului Educației un mesaj ferm.

“Bazele sportive, sălile de sport și lipsa dotărilor sunt carențe majore ale sistemului de învățământ preuniversitar, ce își fac resimțite efectele negative asupra elevilor români — cei mai mulți nu consideră sportul o componentă a unui stil de viață sănătos, orele de sport au devenit facultative, implicit ineficiente, elevii nu sunt atrași să abordeze noi metode de practică sportivă, din cauza lipsei infrastructurii și a dotărilor necesare. Mai mult, majoritatea sălilor de sport nu pot fi folosite în perioada vacanțelor școlare, așa că nici măcar doritorii nu pot beneficia de oportunitate”, susține Consiliul Național al Elevilor.

În plus, reprezentanții CNE atrag atenția că “manualele școlare sunt desuete, neconcordate acumulării de competențe-cheie și adevăratelor nevoi și priorități ale elevilor din societatea modernă. Este cât se poate de clar că tentativele ministerului rămân forme fără fond, menite a înșela opinia publică”.

Nu în ultimul rând, reprezentanții CNE anunță că “reprezentanții ministerului se concentrează în mod prioritar pe aspecte ce țin strict de formă, fără a putea interveni asupra hibelor ce marchează educația. Ne reconfirmăm poziția și atragem atenția asupra formării continue a profesorilor, asupra diversificării metodelor de predare și evaluare, asupra consolidării unor programe care să pună accent pe acumularea de competențe-cheie, cu adevărat utile în formarea profesională a elevului. Considerăm inadmisibile lipsa de transparență din spatele asumării unor astfel de decizii, întrunirea doar formală a comisiilor de lucru al căror scop, cel puțin aparent, este consultarea cu partenerii direct implicați în actul educațional, precum și comunicarea deficitară cu reprezentanții ministerului, care par a evita negocierile și discuțiile cu reprezentanții elevilor”.

author avatar
Cristi Ionita
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version