Toate creșele și grădinițele din Sectorul 1 al Capitalei vor beneficia de sistemul de educație timpurie RODACIE, după ce Consiliul Local Sector 1 a aprobat, la sfârșitul lunii ianuarie, extinderea acestuia.

Primăria Sectorului 1 a demarat în anul 2012, în colaborare cu „Villum Foundation & Velux Foundation” și Via University College, un proiect pilot de implementare a sistemului danez de educație în creșele din sectorul 1, adaptat contextului din România.  

În anul 2013 în sectorul 1 a fost inaugurat Centrul Româno – Danez pentru Educație Integrată, aflat pe bulevardul Mareșal Averescu nr. 17, cu o capacitate de 30 de locuri.

Modelul implementat în această creșă s-a bucurat de un mare succes în rândul comunității locale. Astfel, în acest moment, pe listele de așteptare sunt înscriși 80 de copii, fiind deja depuse cereri pentru anul școlar 2018-2019.

Modelul de inspirație daneză va fi extins în celelalte trei creșe din Sectorul 1. Beneficiarii acestui proiect, în perioada celor 4 ani de implementare, vor fi cel puțin 700 de copii cu vârste cuprinse între 0 și 3 ani, care frecventează creșele Sfântul Andrei, Jiului și Vrancei.

copii gradinita cresa

În creșele din România se pune acum accentul mai mult pe îngrijirea copiilor, aspectele educaționale fiind slab reprezentate. Sistemul de educație danez pune, însă, accentul pe educația micuților și pe dezvoltarea abilităților acestora de la vârste fragede.

Regula numărul unu în ceea ce priveşte educaţia copilului danez are la bază venirea cu plăcere la creșă, grădiniță sau școală.

Acest model este centrat pe interesul și nevoile de dezvoltare ale copiilor, oferindu-le acestora posibilitatea de a evolua liber, fără constrangeri afective, creative sau de mișcare.

Este vorba despre învăţare prin experienţe proprii şi mai puţin prin transfer de experienţă de la adult către copil.

Prin acest proiect, în creșele din Sectorul 1 se va urmări trecerea de la îngrijirea medicală și sanitară spre învăţare şi creativitate, introducerea metodelor de explorare prin activităţi în aer liber, cunoaştere prin experienţă proprie, pregătirea pentru viața școlară și bucuria de a învăța.

La acestea se adaugă designul nou al spațiilor în care copiii își vor petrece o bună parte din zi, care să permită o atmosferă creativă, colorată, parteneriatul cu familia în beneficiul dezvoltării copilului și colaborarea întregii echipe pentru atingerea acestui scop.

Pentru transferul modelului de inspiație daneză, RODACIE, către cele 3 creșe din subordinea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 1, 133 de persoane angajate în cadrul acestor instituții (personal de specialitate și personal de îngrijire) vor fi formate de către o echipă mixtă româno-daneză în vederea dezvoltării competențelor în educație timpurie.

De asemenea, 30 de educatori din cadrul unităților preșcoalare aflate în apropierea creșelor vizate de proiect vor beneficia de sesiuni de formare.

 

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version