Școala online este luată în calcul în componenta pe educație a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), care prevede inclusiv o platformă securizată de evaluare a elevilor de la distanță.

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, a detaliat, miercuri, unde se vor duce banii: 78 de milioane de euro pe proiecte ce vizează şcoala online şi 500 de milioane de euro pe cele legate de abandonul şcolar.

„Pe partea de educaţie avem 3,6 miliarde (euro). Ne-am uitat şi la această parte de a nu rămâne în urmă, de a nu avea părţi din România care să fie uitate şi am dat exemplul de şcoală online dedicată elevilor cu dizabilităţi şi elevilor spitalizaţi. Deci, după ce trece această criză, tot trebuie în sistemul educaţional să avem capacitate de a educa aceşti copii care nu ajung la şcoală. La fel, o investiţie masivă în abandon şcolar. Vom avea granturi pentru şcolile cu risc crescut de abandon şi vor fi 320.000 de copii beneficiari ai acestor granturi care vor fi gestionate la nivel de şcoală”, a spus ministrul.

Astfel, pentru programele accesibile de alfabetizare digitală pentru elevii cu dizabilităţi, elevi spitalizaţi suma alocată este de 78 milioane euro, perioada de realizare fiind septembrie 2022 – decembrie 2025.

În ceea ce priveşte abandonul şcolar, 1.750 de şcoli vor primi granturi, perioada de implementare fiind ianuarie 2022 – iunie 2026.

Guvernul Cîțu își propune ca, până în anul 2025, să dezvolte un ecosistem digital care să permită extinderea dobândirii competențelor digitale la nivelul învățământului preuniversitar, dar și cadrul de utilizare a mediului online pentru evaluările naționale, ți care să permită testarea la distanță, prin dezvoltarea unui sistem de evaluare și testare securizat la distanță.

Din analiza Guvernului privind provocările educației online se arată cî, în perioada pandemiei, provocările cu care s-au confruntat școlile din România au fost legate de:

  • existența unei rețele școlare eterogene, cu un puternic decalaj digital între unitățile de învățământ;
  • competențe digitale insuficient dezvoltate pentru organizarea eficientă a procesului didactic în mediul online;
  • acces redus la tehnologie și conectivitate redusă la internet;
  • posibilități reduse ale familiilor în a acorda sprijin beneficiarilor educației, elevii și copii;
  • dificultăți în asigurarea participării la lecții online.

România are nevoie de elaborarea:

  • unor metodologii de evaluare pentru mediul online, a performanțelor școlare ale elevilor, inclusiv elaborarea unei platforme de evaluare securizată a competențelor elevilor, prin crearea unei bănci cu itemi obiectivi de evaluare, la nivel național (grupați pe nivel de învățământ/discipline/unități de învățare), într-un format care să poată fi importat pe diverse platforme de evaluare sau să permită importul pe o platforma unică de evaluare, aceeași la nivel național, platforma care sa devina standard pentru evaluarea obiectivă a rezultatelor învățării;
  • cadrului de derulare a inspecției școlare (monitorizarea și evaluarea activităților didactice derulate în mediul virtual);
  • cadrului legislativ pentru elaborarea unor standarde de dotare a școlilor cu echipamente tehnologice în scop educațional, pentru asigurarea unui impact durabil al investițiilor propuse;
  • elaborarea și validarea profilului de competențe al cadrului didactic, componenta de competențe digitale, care va fi ulterior baza programelor de formare inițială și continuă a cadrelor didactice.
author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version