În cadrul proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” (CRED), în această săptămână a demarat formarea primelor 300 de cadre didactice din învățământul primar. 

sursă foto teleucraiovanet arhivă

În același timp, continuă selecția națională a formatorilor de cadre didactice atât pentru învățământul primar, cât și pentru cel gimnazial.

În total, prin proiectul CRED vor fi instruiți în implementarea noilor abordări curriculare din învățământul primar 55.000 de profesori din învățământul primar și gimnazial. 

Începând cu data de 20 mai, Casa Corpului Didactic București a devenit primul partener din cadrul CRED care implementează activitățile de formare a cadrelor didactice din învățământul primar, în regiunea București-Ilfov, conform calendarului activităților de formare aprobat de Ministerul Educației Naționale.

Până la data de 6 iulie, vor finaliza programul de formare 15 grupe (12 în București și 3 în Ilfov) a câte 20 de cursanți, totalizând 300 de cadre didactice formate din învățământul primar.

Activitățile de formare se vor desfășura, timp de 120 de ore, în sistem blended-learning, în timpul săptămânii, atât față în față, cât și online. Cursanții beneficiază de 30 de credite profesionale transferabile.

Programul de formare continuă – „Formare nivel II – învățământ primar”, acreditat prin ordin al ministrului Educației Naționale, este structurat în trei module:

  • Un nou curriculum național pentru învățământul primar și gimnazial – conceptualizări necesare
  • Aplicarea noului Curriculum naţional pentru învăţământul primar – disciplinele de studiu din perspectiva didacticii specialităţii
  • Aspecte transversale în abordarea și implementarea curriculumului naţional

Modulul 3 include trei pachete tematice. Fiecare cursant optează pentru un singur pachet tematic, dintre cele trei:

  • Consiliere și dezvoltare personală. Rolul cadrului didactic în construirea și dezvoltarea unor medii de învățare incluzive
  • Resurse Educaţionale Deschise RED şi platforme online pentru învăţare
  • Management de curriculum la nivelul școlii și al clasei.

De asemenea, în a doua jumătate a lunii mai, a fost lansat, la nivel național, un apel de selecție pentru formatori de cadre didactice atât pentru nivelul primar, cât și pentru cel gimnazial.

Așadar, profesioniștii din învățământul preuniversitar/universitar din România pot deveni formatori în cadrul proiectului CRED și, astfel, pot contribui la creșterea calității sistemului educațional autohton. Selectarea și pregătirea noului lot de formatori au loc la nivel național, în cadrul celor opt instituții partenere din cadrul proiectului: Casele Corpului Didactic Buzău, București, Brașov, Botoșani, Cluj-Napoca, Olt, Teleorman și Timiș.

Cei interesați pot accesa site-urile instituțiilor menționate mai jos, pentru a aplica pentru posturile disponibile:

„Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” (CRED) a fost lansat în anul 2017 și având o durată de implementare de patru ani. Este cel mai important proiect al Ministerului Educației Naționale ce vizează învățământul preuniversitar și este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020. Proiectul se implementează la nivel național și are 12 parteneri, instituții publice: Institutul de Științe ale Educației, opt Case ale Corpului Didactic din fiecare regiune de dezvoltare și trei Inspectorate școlare județene.

CRED este parte integrantă a Strategiei Europa 2020, prin Strategia privind Reducerea Părăsirii Timpurii a Școlii (aprobată prin Hotărârea de Guvern nr. 417/2015).

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version