Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

JUSTIȚIE: Șeful Secţiei de Chirurgie Cardiacă din Timișoara, Marinel Gașpar, a fost arestat preventiv după ce a fost prins când lua mită / POLITICĂ: Camera Deputaților a adoptat Legea de creștere a lefurilor pentru aleșii locali / Penalii Costel Alexe și Mihai Chirica de la Iași, judecați pentru corupție, vor primi și ei indemnizații mărite, până la sentința definitivă / 

Breaking News:

Rezultate finale Evaluarea Națională 2022. Diferenţă de 5,9 puncte la o notă, după contestaţii

O diferenţă uriașă de 5,9 puncte la nota dată de corectori s-a înregistrat după soluționarea contestaţiilor Evaluarea Națională din acest an, a anunțat, joi, ministrul educației, Sorin cîmpeanu.

Astfel, nota unui elev din Bihor i-a crescut  de la 2,80 la 8,70 însă Cîmpeanu a precizat că a fost vorba despre o eroare materială, fiind o greşeală de transcriere a notei de pe borderou. 

„Am avut 17 lucrări (…) care au avut note modificate cu diferenţă mai mare de două puncte. Este vorba de 16 lucrări la limba română şi o lucrare la matematică. Judeţele în care s-au înregistrat aceste diferenţe flagrante, îndrăznesc să spun, au fost următoarele: Constanţa, Dâmboviţa şi Bacău, câte trei note schimbate la o diferenţă mai mare de două puncte, Buzău – două note schimbate, apoi avem Cluj, Călăraşi, Covasna, Gorj, Suceava, Vâlcea cu câte o singură notă schimbată la diferenţă mai mare de două puncte. Sunt şi situaţii de genul celor ale elevului din Bihor cu diferenţă de 5,9 puncte. Aceasta a fost cea mai mare diferenţă – de la 2,80 la 8,70. Greşeala a fost la nivelul transcrierii notei. (…) Am avut şi o diferenţă de 3,75 puncte, în judeţul Prahova. A fost corectată în Buzău acea lucrare, tot la Limba şi Literatura Română”, a declarat Cîmpeanu.

El a spus că acesta reprezintă încă un motiv pentru evaluarea digitalizată, când profesorii completează direct în fişierul informatic notele acordate:

„Aceste lucruri au putut să fie corectate, dar pentru a nu mai apărea astfel de situaţii este nevoie de generalizarea evaluării digitalizate. (…) Sigur că, în momentul în care te pui în postura elevului care ştie că a făcut de 8,70 şi îşi vede rezultatul de 2,80 este dramatic. De aceea suntem datori să facem tot posibilul să facem tot ce este posibil să evităm astfel de situaţii”,.

Întrebat ce riscă profesorii sau secretarii care au transcris nota greşit, ministrul a spus: „Mai grave mi se par acele erori în evaluare sau cel puţin la fel de grave. Şi mai grave sunt erorile în evaluare atunci când vorbim despre subiecte tip grilă. Acolo este inadmisibilă orice diferenţă. Cei care au demonstrat anul trecut ca au greşit în acest fel nu au mai făcut parte din lista evaluatorilor din acest an. Până la sancţiuni trebuie să formăm profesorii evaluatori şi mă bucur să constat că există o dorinţă foarte mare din partea cadrelor didactice pentru a se înscrie la cursurile pentru formare evaluatori”. 

Peste 13.700 de note au fost schimbate, după recorectare

Au fost înregistrate 21.854 de contestații (7,12% din numărul total de lucrări), dintre care 13.324 la Limba și literatura română, 265 la Limba și literatura maternă și 8.265 la Matematică.

În cazul a 13.757 de lucrări, contestațiile au schimbat nota prin creștere, iar pentru 5.906 de lucrări notele au fost modificate prin scădere.

În urma reevaluării lucrărilor contestate, ponderea elevilor cu medii mai mari sau egale cu 5 (cinci) este de 82,4% (122.301 elevi, cu aproape 28.000 mai mulți decât în anul 2021), în creștere cu 0,10% (135 de elevi) față de rezultatele inițiale (82,3%). A crescut, de asemenea, numărul elevilor cu media generală 10: 237 (+16).

Procentual, la nivel național, 74% dintre notele contestate (16.262) au fost modificate cu diferențe mai mici de 0,5 puncte, 3.218 (15%) note au fost modificate cu diferențe între 0,5 și 1 punct, 166 de note cu diferențe între 1 și 2 puncte (sub 1%), iar 17 note au înregistrat diferențe mai mari de 2 puncte (16 la Limba și literatura română și 1 la Matematică).

În județul Dâmbovița, unde în acest an a fost pilotată evaluarea digitalizată, calitatea evaluarii a fost mult îmbunătățită în raport cu media națională. La proba de Matematică, 98,5% dintre notele contestate au rămas nemodificate sau au suferit modificări cu o diferență de cel mult 0,5 puncte. Doar 3 teze au avut diferențe mai mari de 0,5 puncte (cea mai mare diferență fiind de 0,6 puncte). Mai mult, 88,5% dintre teze nu au avut nota modificată sau au avut diferențe de cel mult 0,3 puncte. La proba de Limba și literatura română, niciun elev nu a avut nota modificată cu diferențe de 1 punct sau mai mult, cea mai mare diferență înregistrată fiind de 0,95 puncte. 81,5% dintre note au diferențe de evaluare de sub 0,5 puncte.

Rata de participare a fost de 95,5%: 148.496 de elevi prezenți (dintr-un total de 155.561 de absolvenți înscriși). Dintre aceștia, 26.195 de candidaţi (17,6 %) au obţinut medii sub 5 (cinci). Au fost eliminați din cauza unor tentative de fraudă 6 elevi, lucrările acestora fiind notate cu 1 (unu).

La nivel național, la proba de Limba și literatura română, 128.159 de elevi (86,1%) au încheiat examenul cu note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar dintre aceștia, 824 de elevi au obținut nota 10 (+ 14 în raport cu prima afișare).

La Matematică, 115.223 de elevi (77,5%) au primit note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar dintre aceștia, 3.038 au obținut note de 10 (+ 72 în raport cu prima afișare).

La Limba și literatura maternă, 8.903 elevi (96,1%) au primit note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar 83 de candidați au obținut note de 10 (numărul notelor de 10 a rămas nemodificat).

Evaluarea Națională a elevilor de clasa a VIII-a reprezintă modalitatea de evaluare sumativă externă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Media de admitere constituie criteriu pentru admiterea în învățământul liceal de stat, fiind media ponderată între media generală obținută la Evaluarea Națională (cu o pondere de 80%) și media generală de absolvire a claselor din gimnaziu (cu o pondere de 20%).

În prima etapă a admiterii în învățământul liceal de stat din acest an, completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, se va derula în perioada 4 – 11 iulie. Repartizarea computerizată a candidaților din seria curentă, precum și a celor din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022 – 2023 va avea loc în data de 14 iulie.

12 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv