UPDATE: Ordinul privind structura anului şcolar 2022-2023 a fost publicat de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, în Monitorul Oficial din 4 octombrie.

Se schimbă din nou structura anului şcolar, care va avea 5 module de învăţare şi 5 vacanţe, iar ministrul Sorin Cîmpeanu vrea să  înlocuiască tezele semestriale cu alte tipuri de evaluări.

„Am reuşit să ajungem, îmi place să cred, la un consens care este confirmat nu numai de experţi în ştiinţele educaţiei din România, ci de către orice expert care are un minimum de noţiune în pedagogie modernă. Este vorba de nevoia de a alterna module de învăţare de 6, 7, 8 săptămâni cu module de repaus. În aşa fel putem să ne adaptăm pe specificul anului şcolar din România”, a declarat Sorin Cîmpeanu, miercuri, după şedinţa de Guvern.

Potrivit propunerii agreate, anul şcolar 2022-2023 va începe pe data de 5 septembrie cu un prim modul de învăţare.

„După o perioadă de câteva săptămâni, în data de 24 octombrie, elevii ar urma să intre în vacanţă. 24 – 30 octombrie să fie prima vacanţă. O vacanţă care să fie acordată tuturor elevilor şi preşcolarilor în egală măsură. Modulul al doilea de învăţare se va derula până în preajma sărbătorilor de iarnă, când va începe a doua vacanţă, din 23 decembrie şi până pe 8 ianuarie. Al treilea modul de învăţare va începe pe 9 ianuarie. În premieră, acest modul se va derula până în luna februarie, când vom avea cea de a treia vacanţă, care va putea fi acordată în a doua săptămână, în a treia sau în a patra săptămână a lunii februarie, la decizia fiecărui inspectorat judeţean, prin consultare cu cei implicaţi. Este vorba de o vacanţă de o săptămână, mobilă, în luna februarie. Modulul al patrulea se va derula până în preajma sărbătorilor Pascale. Vacanţa ar urma să fie organizată în perioada 8 – 23 aprilie. Al cincilea modul de învăţare se va derula până pe 16 iunie, iar vacanţa de vară va începe pe 17 iunie şi se va încheia în prima luni a lunii septembrie”, a detaliat ministrul.

Sorin Cîmpeanu a menţionat că a fost agreată şi introducerea programului „Şcoala Verde”, care va figura în modulele IV – V de învăţare.

De asemenea, el a anunţat că se ia în calcul renunţarea la obligativitatea tezelor semestriale:

„Intenţionăm să revizuim regulamentul de organizare şi funcţionare din învăţământul preuniversitar în sensul renunţării la obligativitatea acestor teze semestriale. Sunt convins că fiecare profesor ştie bine, uneori ştie foarte bine când să îşi planifice aceste evaluări, pe parcurs, de-a lungul anului şcolar, coroborat şi cu această structură pe cinci module. De asemenea, am luat act şi de solicitarea elevilor, pe care o susţin, aceea a unei evaluări standardizate, sumative la final de an şcolar şi solicită elevii şi o evaluare standardizată, predictivă la început de an şcolar. Este un model pedagogic pe care îl avem în atenţie şi împreună cu specialişti în ştiinţele educaţiei îl vom analiza şi îl vom implementa încă din anul şcolar 2022 – 2023 prin modificarea ROFUIP”, a explicat ministrul Educaţiei.

Conform lui Cîmpeanu, vor fi schimbate manualele şcolare şi vor fi disponibile în format digital, iar mediile vor fi încheiate la finalul anului şcolar. 

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version