Numărul americanilor care optează să se vaccineze anti-COVID-19 scade zilnic astfel că autoritățile au trecut la „stimulente”. O bere, o prăjitură, preţuri promoţionale sau pur şi simplu bani. În SUA apar tot mai multe iniţiative de acest fel menite să-i convingă pe cei reticenţi să se vaccineze împotriva COVID-19, relatează AFP.
Circa 145 de milioane de americani, reprezentând 56% din populaţia adultă a SUA, au primit cel puţin prima doză de vaccin.
Preşedintele Joe Biden și-a propus ca, până la 4 iulie – Ziua Naţională a SUA -, măcar 70% dintre adulţi să primească cel puţin prima doză de vaccin anti-COVID-19.
Pentru atingerea acestui obiectiv, guvernul federal, statele, colectivităţile şi numeroase companii îşi multiplică stimulentele. Joe Biden a anunţat, de asemenea, colaborări cu societăţi importante, precum supermarketurile, pentru ca acestea să le ofere promoţii clienţilor care vin să se vaccineze în centre de vaccinare amenajate în astfel de magazine. Reduceri de preţuri la bilete pentru meciuri sunt de asemenea avute în vedere, în parteneriat cu marile ligi sportive.