Arhivarea documentelor în companii şi instituţii se va putea realiza integral în format digital cu ajutorul semnăturii electronice, conform unui ordin semnat, joi, de ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan Ivan.
El a precizat că, prin acest ordin de ministru, au fost stabilite criterii „transparente” şi „simple” privind arhivarea electronică.
„În România ştim cu toţii că, astăzi, ca să poţi să închizi ciclul arhivării într-o companie privată sau într-o instituţie publică trebuia ca la final să printezi un document, pe care ulterior să îl arhivezi într-un document în format fizic. De astăzi, s-au creat reguli noi. Am adus România, după mai bine de zece ani în care nu am avut modificări şi actualizări de legislaţie, într-o zonă în care suntem pe acelaşi tipar al legislaţiei europene, în special în reglementarea eIDAS (Electronic Identification, Authentication and trust Services) şi din acest punct de vedere în companiile din România, în instituţiile publice din România nu va mai fi nevoie să îşi printeze şi să arhiveze documentele, ci vor putea, în baza unei semnături electronice şi a unui mecanism foarte simplu şi acreditat de către Autoritatea pentru Digitalizarea României, să aibă întreg circuitul documentelor în format electronic digital”, a precizat Bogdan Ivan, în cadrul unei conferinţe de presă.