Căutările românilor în categoria de livrări online au crescut, anul trecut, cu 58% faţă de 2019, cu vârfuri în anumite perioade chiar şi de 200%, cum a fost în luna aprilie, potrivit unei analize prezentate joi, de reprezentanţii Google România, la conferința online „Retail în România după un an de Covid: impact şi tendinţe pentru 2021″.

Conform datelor companiei, termenii cu cel mai mare avans, în categoria livrări, au fost: delivery, alimente livrate acasă sau cumpărături online livrate acasă.

Totodată, în timpul carantinei, românii au căutat soluţii online, categorie în creştere de la an la an, iar acum de 21%. În topul acestor căutări regăsim: dex online, filme online 2020, filme online subtitrate, filme online subtitrate în română, table online sau chess online. Luna martie a anului trecut a consemnat cea mai mare creştere a căutărilor de soluţii online, raportat de la un an la altul, respectiv de 65%.

În acelaşi timp, românii au căutat pe Google şi divertisment, pe segmentul hobby-urilor fiind consemnată o creştere de 25%. Preferinţele românilor au vizat: epic games, steam, jocuri online, ps5 sau triviador.

Datele Google relevă faptul că, în 2020, căutările românilor în categoria de livrări online s-au majorat cu 58% faţă de anul anterior, cu vârfuri de 200% raportate în luna aprilie. Clasamentul acestei categorii are pe primele trei locuri: KFC delivery, Anna delivery şi Mc delivery.

De asemenea, căutările ce aveau ca subiect biroul s-au dublat în cursul anului trecut, iar trendul se estimează că va continua şi în 2021. La începutul acestui an, în ianuarie, s-a înregistrat o creştere pe acest segment, de 125%, raportat la perioada de referinţă. Pe acest segment, românii au fost interesaţi de: scaun birou, birou, birou copii scaune birou, dar şi de laptop, laptop emag, laptop altex şi laptop gaming.

Românii au dorit şi să petreacă mai mult timp afară, generând astfel o creştere de 40% pentru căutările de camping şi grădinărit, arată datele raportului întocmit de Google.

La categoria Casă şi Grădinărit, în 2020, a fost consemnat un salt de 39% al căutărilor pe Google, urmate de cele pentru Jucării şi Jocuri (+32%), Electrocasnice (28%), Alimentaţie şi băuturi (27%), Hobby-uri şi timp liber (25%), Îmbrăcăminte şi încălţăminte (20%), Cărţi şi reviste (16%), Frumuseţe şi îngrijire personală (15%) şi Bijuterii (12%),

„Toate tipurile de produse au crescut în căutările pe Google odată cu pandemia. Internetul şi achiziţiile online au fost soluţia pentru mulţi atunci când lucrurile s-au schimbat în jurul nostru, iar odată cu trecerea timpului s-a transformat în obişnuinţă. Vedem la începutul anului 2021 continuarea trendului început în martie anul trecut, cu aceleaşi ritmuri de creştere an la an ridicate, pe toate categoriile de produse”, a declarat Oana Dumitrescu, Industry Manager Google Romania.

În acest context, interesul din căutările pe Google s-a reflectat şi în vânzările online.

Astfel, conform datelor Euromonitor, comerţul online în România a crescut cu 32% în 2020, comparativ cu anul anterior, iar cel mai rapid avans s-a înregistrat în primăvară, după impunerea restricţiilor de circulaţie, când retailul online a crescut cu 80% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

La nivelul întregului an 2020, comerţul online în România a ajuns la 10% din întregul volum al retailului, faţă de 7% în 2019, cu vârful absolut de 16% în noiembrie, perioadă în care are loc Black Friday, arată cercetarea de specialitate.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version