GXO Logistics a publicat, în 19 august, concluziile unui recent sondaj global privind tendințele in comerțul electronic și al retururilor de marfa de la clienti.
Sondajul detaliază tendințele în ceea ce privește obiceiurile de cumpărare ale consumatorilor și comportamentul comercianților, inclusiv legătura dintre creșterea activității de e-commerce și volumele mai mari ale retururilor de produse achizitionate online.
Cateva aspecte importante ce se desprind din sondaj:
- 72% dintre retaileri investesc în procesul de gestionare a retururilor.
- Peste 25% din retaileri au investit recent în spațiu suplimentar de depozitare.
- 57% dintre consumatori declara că existenta unui proces convenabil de returnare a produselor reprezinta un factor important atunci când efectueaza o achiziție online.
În ultimele 12 luni:
- 36% dintre retaileri declară că retururile de produse achizitionate online au crescut.
- 37% dintre retaileri au declarat că retururile de produse le-au crescut costurile operaționale.
- 42% dintre consumatori au declarat că au returnat o piesă vestimentară online.