Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ) a lansat, joi, aplicaţia dosar electronic, prin care părţile implicate într-un proces şi avocaţii acestora vor avea acces „direct şi imediat” la actele din cauză, fără a fi nevoie să se deplaseze la sediul instanţe.

Procedura de înregistrare este deja deschisă, cererea fiind disponibilă pe site-ul ÎCCJ – www.scj.ro, iar dosarul electronic va fi disponibil începând cu data de 18 mai, pentru Secţia I Civilă, Secţia a II-a Civilă, Secţia Penală şi completurile de 5 judecători, respectiv de la data de 1 septembrie pentru Secţia de Contencios Administrativ şi Fiscal, unde volumul documentelor care se impune a fi scanate şi transmise în baza de date este foarte ridicat.

„Dosarul electronic va fi urmat, în această toamnă, de implementarea serviciului de transmitere a actelor de procedură şi de efectuare a comunicărilor prevăzute de lege prin mijloace moderne de comunicaţie, în format electronic, diminuându-se astfel costurile pe care administrarea justiţiei le presupune pentru contribuabil, precum şi efectuarea acestor comunicări către justiţiabili în condiţii de rapiditate şi de siguranţă”, potrivit unui comunicat al ÎCCJ.

Avantajele dosarului electronic:

– economie de timp şi costuri mai reduse pentru părţi şi apărătorii lor, aceştia putând consulta documentele dosarului fără a se deplasa efectiv la sediul instanţei supreme;

– acces imediat la documentele noi, fără a se aştepta perioada necesară pentru comunicarea acestora prin serviciile poştale;

– creşterea celerităţii procedurii, prin reducerea situaţiilor în care este necesară amânarea cauzei pentru a se putea consulta înscrisurile noi;

– reducerea aglomeraţiei în sediile ÎCCJ şi asigurarea eficienţei măsurilor de protecţie împotriva COVID-19;

– posibilitatea judecătorilor, magistraţilor asistenţi şi grefierilor de a consulta dosarele de la domiciliu şi de a lua în mod imediat măsurile corespunzătoare, în contextul măsurilor de protecţie legate de pandemia de COVID-19;

– posibilitatea membrilor completului de judecată, a părţilor şi a reprezentanţilor lor de a consulta dosarul în mod simultan, fără a se aştepta predarea dosarului în arhivă;

– acces la actele dosarului 24/24, fără ca partea să fie condiţionată de programul de relaţii cu publicul al compartimentului arhivă sau de faptul că dosarul se află dat spre studiu sau spre motivare unui membru al completului.

Pentru implementarea acestei aplicaţii, Înalta Curte a beneficiat de asistenţă din partea Tribunalului Arad şi a Curţii de Apel Galaţi.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version