Anul 2019 va “lovi” România cu două campanii electorale:

  • alegerile din luna mai, pentru cele 33 de locuri de europarlamentari;
  • alegerile din noiembrie, pentru funcția de președinte al României.

Deoarece românii au coborât la un grad minim de răbdare intelectuală și de interes informațional, în contextul alegerilor din 2019 vă propun o rubrică de analize sub titulatura “minipicătura”, scrisă cu doar 333 de cuvinte, care poate fi lecturată în maxim 90 de secunde! Pe cât posibil, zilnică!

În speranța că 90 de secunde nu este un capăt de țară pentru românul normal la cap, iată prima “minipicătură”, o analiză a știrii zilei în 333 de cuvinte. Dați drumul la cronometru…

Oportunități politice!

În 15 decembrie am publicat un editorial dedicat candidatului Radu “Nașu” Moraru la funcția de președinte al Românei. Am spus că, dacă anunțul lui Moraru nu este o “bășcălie jurnalistică”, atunci cu ajutorul ANALIZEI SWOT putem trage câteva concluzii pertinente.

Cum alegerile politice au devenit o afacere, am analizat șansele lui Radu Moraru de a ajunge președinte, prin prisma Analizei SWOT, care este o metodă de lucru pentru dezvoltarea unui proiect de… afaceri.

(Dacă dați click aici puteți citi “picătură” dedicată candidaturii lui Moraru)

Vă prezint astăzi OPORTUNITĂȚILE care sunt prezente pe eșichierul politic românesc și care pot fi folosite pentru a obține rezultate bune în cele două alegeri din 2019:

  • Imaginea dezastruoasă a partidelor clasice care dețin supremația în România;
  • Corupția uriașă în rândul clasei politice;
  • O încredere foarte scăzută în actualii lideri politici;
  • Partidele mici sunt în căutarea unor lideri de anvergură;
  • Mulțimea uriașă a românilor care nu participă la vot – circa 1o milioane de oameni;
  • 28 de ani de minciuni politice și neîmpliniri economico-sociale;
  • dezbinarea poporului prin manipulare;
  • false probleme ridicate la statutul de importanță națională;
  • lipsa unei strategii de stat – pe termen mic, mediu și lung – aprobată în Parlament cu peste două treimi.

Așadar, pentru un candidat independent sau un partid nou sunt foarte multe oportunități de accesat pentru a obține rezultate foarte bune în alegerile din mai – europarlamentare dar, mai ales, în cele din noiembrie – prezidențiale!

Și, atunci, de ce NU vedem să acționeze asupra oamenilor încă neînregimentați politic, dar care ne spun că ar vrea să intre în politică o tentația puternică de a deveni… oameni politici?!?

Cele trei principale MOTIVE sunt, simultan, simple și false:

  • improșcare cu noroi;
  • intruziunea în viața privată;
  • subminarea acțiunilor politice.

Dacă NU accepți, ca OM POLITIC, să fii acuzat pe nedrept, atacat suburban și contracarat politic, atunci NU ești un om normal la cap, nu ești un om de stat, ești un sabotor al vieții tale politice!

author avatar
Mihai Palsu Jurnalist
Este jurnalist din ‘90. A fost redactorul-sef al Evenimentului Zilei de prânz (Bulina Albastră). Din sept 1994 pana in 2010 a activat la Ziua, iar dupa cativa ani la Puterea a infiitat ziarul online SecundaTV.
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version