Timp de 25 de ani s-a ținut strict secret sistemul birocratic prin care se gestionează Cancelaria premierului României. Ei bine, de azi, prin grija prim-ministrului Dacian Cioloș, prin publicarea unui MEMORANDUM, am aflat modul de lucru și de organizare a proceselor birocratice. Pe lângă explicarea proceselor decizionale, memorandumul făcut public arată importanța colosală a unui membru al guvernului: șeful Cancelariei premierului. Practic, de astăzi, prim-ministrul Dacian Cioloș și-a “tras” un Stat Major Guvernamental, un fel de CSAT tehnocrat, peste care a pus șef un “amiral” în persoana junelui Ioan Dragoș Tudorache. Ce rol va juca Cancelaria lui Tudorache pentru premierul Cioloș? De adevărat Big Brother al ministerelor!

Ioan-Dragoș-Tudorache
<strong>Ioan Dragoș Tudorache are ministerele în raza de acțiune<strong>

“Dragoș Tudorache nu este prea cunoscut publicului larg, însă are multă experiență în instituții internaționale. A lucrat pentru Organizația Națiunilor Unite în Kosovo, apoi la Comisia Europeană, în cadrul Direcției Generale pentru Afaceri Interne, în unitatea care se ocupă de Schengen”, ne informează HOTNEWS.

Nu  mișcă nimic în front fără să știe “amiralul” Tudorache

Prin acest MEMORANDUM, ministerele sunt responsabile de implementarea priorităților guvernamentale și a proceselor interne de luare a deciziilor. Integrează prioritatile in planul strategic institutional. Demareaza elaborarea analizei impactului initiativelor ministerelor in scopul fundamentarii empirice a optiunilor. Asigura consultarea reala a societatii civile si a altor actori interesati. Incarca planurile strategice institutionale actualizate in aplicatia IT de monitorizare a acestora. Stabilesc obiective realiste, cu tinte si indicatori. Participa la nivel de ministru la intalnirile convocate de Cancelaria primului-ministru si desemneaza experti care sa participe la grupurile tehnice de lucru. Raporteaza periodic cancelariei stadiul activitatilor si pun la dispozitie datele solicitate. Introduc in baza de date aferenta Planului de Lucru al Guvernului propunerile pentru anul calendaristic viitor. Ministerele transmit Cancelariei prioritatile lor, iar, pe baza acestora, Guvernul poate solicita elaborarea studiilor de impact. Incarca in Sistemul Electronic de Urmarire a Politicilor (SAUP) proiectele de acte normative si documente de politici publice.

ioan-dragos-tudorache-propus-sef-al-cancelariei-primului-ministru-avizat-favorabil-de-comisiile-parlamentare-de-administratie-18520692
<strong>Ioan Tudorache ochiul și timpanul În simbria cui<strong>

Managementul riscului și deblocarea obstacolelor

Cancelaria ofera sprijin metodologic in vederea luarii deciziilor la nivel guvernamental. Stabileste, in baza programului de guvernare, proiectele prioritare si conformitatea acestora cu strategiile europene, nationale si politicile nationale existente. Se asigura ca masurile propuse de ministere se regasesc in programul de guvernare si in planurile strategice institutionale si coordoneaza metodologic procesul de elaborare a acestora. Monitorizeaza, impreuna cu consilierii de stat ai prim-ministrului, tendinte si evolutii in diverse de activitate guvernamentala, colaborand cu ministerele, identificand potentiale masuri si proiecte cu relevanta pentru programul de guvernare. Realizeaza o prima analiza de fezabilitate si oportunitate a acestora. Se asigura ca obiectivele ministerelor au tine si indicatori clari. Cancelaria va monitoriza planurile de actiunile ale ministerele si performanta in conformitate cu obiectivele. Va asigura managementul riscului si deblocarea obstacolelor acolo unde apar intarzieri si probleme.

SGG va organiza reuniunile de lucru pregatitoare sedintei saptamanale si sedinta de Guvern. In vederea pregatirii sedintei Guvernului care va avea loc in fiecare zi de miercuri, se va organiza in fiecare vineri o reuniune de lucru pregatitoare la nivel tenic si care va fi condusa de secretarul general al Guvernului. Vor participa reprezentanti la nivel de secretar general si directori din ministere. In fiecare zi de luni va avea loc o sedinta de lucru de coordonare politici, condusa de seful Cancelariei. SGG asigura derularea operatiunilor tehnice aferente actelor de guvernare.

Dacian Ciolos cancelarie
<strong>Premierul Cioloș are camere video și CSAT tehnocrat<strong>

Accesul Cancelariei la date statistice actualizate

Va fi consolidata/reinfiintata Unitatea de Politici Publice ca structura distincta in directa subordine a ministrilor, conform HG 775/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de elaborare, monitorizare si evaluare a politicilor publice la nivel central. In componenta unitatii se pot regasi manageri publici, consilieri pentru afaceri europene, personal contractual si functionari publici care sa acopere urmatoarele domenii: politici publice, juridic, economic. Reprezentantii Unitatii de Politici Publice vor participa la reuniunile de lucru pregatitoare sedintei de Guvern.

O alta conditie este asigurarea accesului Cancelariei, precum si al ministerelor la date statistice actualizate, necesare fundamentarii procesului decizional. Hotarile de Guvern vor fi elaborate pe baza metodologiei actualizate de elaborare a Planului Strategic Institutional. Mai trebuie modificat HG 51/2009 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea si prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiecteor de acte normative, precum si a altor documente, in vederea adoptarii in conformitate cu prevederile acestui memorandum.

Puteți lectura pe îndelete întreg MEMORANDUMUL, aici!

Download (PDF, Unknown)

author avatar
Mircea Popescu
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version