Guvernul a modificat, printr-o hotărâre adoptată miercuri, condiţiile de constituire, organizare şi funcţionare a Băncii de Investiţii şi Dezvoltare.
Astfel,Executivul a stabilit, între altele, că mandatul primilor membri ai Consiliului de supraveghere şi al Directoratului nu poate depăşi 2 ani şi nu poate fi reînnoit.
„Având în vedere eliminarea etapei de autorizare a băncii de către BNR, este revizuită structura de remunerare a organelor statutare prin eliminarea componentei variabile (prima de succes), aceştia urmând să fie remuneraţi printr-o indemnizaţie fixă lunară conform contractului de mandat, după înregistrarea băncii la Registrul comerţului, asigurată din fondurile proprii ale BID, neavând impact asupra bugetului de stat. Se elimină referinţele la OUG nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, din cuprinsul prevederilor referitoare la organele de conducere, referinţele respective fiind înlocuite cu trimiteri la Legea nr. 207/2022 (ca act primar) şi la reglementările specifice băncilor de dezvoltare emise de Banca Naţională a României în aplicarea prevederilor Legii nr. 207/2022″, se arată într-un comunicat al Guvernului.
Totodată, nominalizarea primilor membri al organelor de conducere se va face de către Ministerul Finanţelor prin ordin al ministrului Finanţelor.
„Prevederile privind procedura de numire a primilor membri ai organelor statutare se flexibilizează, în scopul reducerii perioadei de selecţie şi respectării angajamentelor de înregistrare a băncii la Registrul comerţului în trimestrul II 2023. În aplicarea articolului 15 din Legea nr. 207/2022, diferenţa de capital social subscris şi nevărsat la constituirea băncii se varsă în două tranşe anuale până la 31 decembrie 2024″, se mai spune în comunicat.