Fostul premier Victor Ponta susține că “Guvernul Băsescu – Boc – PDL (azi PNL) și-a bătut pur și simplu joc de Master Planul de Transport, absolut necesar pentru absorbția fondurilor europene” iar Autostrada Comarnic – Brașov, “negociată și gata de semnare în 2014, urmând a fi finalizată în 2017, a fost sabotată cu ticăloșie de Băsescu”.

ponta-sova, hotnews

Acuzat de Traian Băsescu, fostul președinte, că “nu a contractat niciun kilometru de autostradă timp de 3 ani și jumătate”, Ponta a sărit la atac dar argumentele sale sunt cel puțin penibile.

Despre Master Planul General de Transport, Ponta spune că “l-am realizat si finalizat noi, fiind aprobat de Comisia Europeană în Iunie 2015 (și acum blocat de Guvernul de Tehnocrați)!” dar nu scoate un cuvânt despre întârzierea cu 2 ani a întocmirii acestui document, pe baza căruia România ar trebui să primească fonduri europene din exercițiul financiar 2014 – 2020. După ceum se constată, 2 ani au trecut deja fără niciun euro absorbit. Iar aceasta, pentru că Master Planul nu a fost aprobat prin lege, în Parlament.

Proiectul final a luat în considerare criticile şi cerinţele transportatorilor referitoare la Autostrada Sibiu-Pitești, pe care ministrul Ioan Rus o dorea drum expres. Guvernul Ponta a vrut, așadar, un drum expres pentru întregirea Coridorului IV Paneuropean, în ciuda faptului că experţii CE au cerut insistent finalizarea, cu bucata de autostradă, a acestui coridor ce ar uni Portul constanța, pe autostradă, de Vama Nădlac.

Ioan Rus a dat şi o declaraţie şocantă: „Coridoarele europene reprezintă interesul Uniunii Europene pe teritoriul național al României”.

Cât despre celebra autostradă Comarnic-Brașov, amintim numai că amicul lui Ponta, Dan Șova, instalat de 3 ori ministru – pentru Relaţia cu Parlamentul, al Marilor Proiecte și al Transporturilor – “amenința” că se mută cu cortul pe șantier, ca să fie gata în toamna lui 2016, înainte de alegerile parlamentare. Proiectul a eșuat lamentabil, dar s-au cheltuit sume imense pentru Studiul de Fezabilitate.

Asta s-a și dorit, de altfel, deoarece după renunțarea la proiectul inițial, în iunie 2015, a fost scos la licitație un nou proiect de revizuire a SF – de data aceasta pe bucăți. Licitația pentru primii 10 km a fost lansată la nici o lună, iar Ponta se declara fericit: „O s-o încep eu şi o s-o termine cine-o veni, că… aşa se face, dar este important că era ultimul proiect important pe care voiam să-l facem”.

Într-un cuvânt, tupeu. Dar pe bani publici.

Ponta este trimis în judecată din 17 septembrie 2015 în dosarul Turceni-Rovinari, alături de 5 inculpați, în frunte cu mâna sa a dreaptă, Dan Șova, pentru spălare de bani, fals în înscrisuri sub semnătură privată (17 infracţiuni) și complicitate la evaziune fiscală, în formă continuată.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version