Marţi, la comisiile de specialitate din Parlament s-au discutat bugetele pe care ar urma să le primească ministerele în 2018.

Membrii comisiilor de Transport şi Infrastructură au votat, cu 11 la 9, ca amendamentele depuse de Opoziţie să fie transmise direct la Comisia de Buget-Finanţe, spre nemulţumirea membrilor Uniunii Salvaţi România.

Acest lucru şi absenţa de la discuţii a ministrului Felix Stroe au făcut ca deputaţii USR Cătălin Drulă şi Ionuţ Moşteanu să ceară oficial demisia ministrului.

Cei doi reprezentanţi ai USR continuă că bugetul pe 2018 afectează grav lucrările la şantierele de autostrăzi inaugurate deja.

“Ministrul Stroe nu s-a prezentat la dezbaterile din Comisie, deci înţelegem că nu-şi asumă acest buget şi dă un semnal că şi dumnealui i se pare umilitor bugetul din anul acesta al Ministerului Transporturilor. Un ministru trebuie să dea dovadă de curaj şi de asumarea demnităţii publice cu care a fost investit.

Un gest de onoare ar fi să-şi dea demisia. Atragem atenţia că într-o situaţie fără precedent în Parlamentul României, amendamentele la Legea bugetului nu s-au discutat în comisiile de specialitate.

Deşi au fost depuse 188 de amendamente la bugetul Ministerului Transporturilor, comisiile reunite pentru Transport şi Infrastructură au decis prin vot (11 pentru, 9 împotrivă, o abţinere) să trimită amendamentele direct la Comisia de Buget-Finanţe, fără să le discute cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor.

Asistăm la un simulacru de dezbatere parlamentară. Coaliţia PSD-ALDE a decis să blocheze dezbaterea pe amendamente în comisiile de specialitate.

Practic, au pus pumnul în gură parlamentarilor opoziţiei. Rolul comisiilor de specialitate este să discute cu reprezentanţii ministerului şi să dea aviz pe amendamentele propuse de parlamentari.

Din punctul nostru de vedere, bugetul Ministerului Transporturilor pentru 2018 subfinanţează grav şantierele de autostrăzi în curs de derulare: Bucureşti-Braşov, Lugoj-Deva, Sebeş-Turda.

De asemenea, pentru al doilea an consecutiv este subfinanţată major întreţinerea infrastructurii rutiere – suma alocată fiind la jumătate faţă de 2016.

Vrem să semnalăm că sunt proiecte de infrastructură care au alocare zero în bugetul pentru 2018, deşi au contracte semnate şi CNAIR-ul s-a lăudat cu ele: varianta de ocolire Comarnic, zero, centura Rădăuţi, zero, pasajul de la Domneşti, zero.

USR a depus mai multe amendamente pentru a obţine alocări mai mari pentru proiectele majore de infrastructură (autostrada Bucureşti-Braşov, autostrada Lugoj-Deva, autostrada Sebeş-Turda), dar şi pentru suplimentarea cu câte 200 de milioane de lei a fondurilor alocate întreţinerii infrastructurii rutiere şi respectiv infrastructurii feroviare”.

author avatar
Cristi Ionita
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version