Românii au obligaţia să depună actele pentru obţinerea noii Cărţi de Identitate cu maximum 15 zile înainte de data expirării celei vechi.

buletin, carte-de-identitate

Concret, în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 97/2005, republicată, cetăţenii sunt obligaţi să se prezinte în termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani sau cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai puţin de 15 zile, la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor la care sunt arondaţi cu domiciliul sau reşedinţa, pentru a solicita punerea în legalitate cu un act de identitate.

În caz contrar, se aplică amenzi între 40 lei şi 80 lei fără a exista posibilitatea achitării în 48 de ore a jumătate din minimul sumei.

În Sectorul 6 al Bucureşti, spre exemplu, pentru eliberarea unui nou act de identitate, membrii comunităţii pot descărca de pe site-ul http://evidentapersoanelor6.ro cererea-tip, ce trebuie completată faţă/verso.

Iată ce documente trebuie depuse la ghişeele de Evidenţa Persoanelor:

  • cererea-tip pentru eliberarea actului de identitate – ce se poate ridica şi de la ghişeu;
  • actul de identitate şi cartea de alegător, dacă este cazul;
  • certificatul de naştere, original şi copie;
  • certificatul de căsătorie, dacă este cazul, original şi copie;
  • certificatul de divorţ/hotărârea de divorţ, definitivă şi irevocabilă, după caz, original şi copie;
  • certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original şi copie;
  • certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original şi copie;
  • documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă, original şi copie;
  • chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate (se achită la ghişeu) – 7 lei;
  • timbru fiscal sau chitanţa reprezentând contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru – 5 lei.

În cazul modificării numelui şi/sau prenumelui titularului, a prenumelui părinţilor, precum şi în situaţia schimbării domiciliului, se prezintă şi hotărârea judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă sau, după caz, actul administrativ în baza căruia s-au modificat datele de stare civilă.

Informaţii referitoare la programul de lucru cu publicul şi adresele sediilor Birourilor de Evidenţă a Persoanelor Sector 6 pot fi obţinute pe site-ul http://evidentapersoanelor6.ro.

author avatar
Focus Social
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version