Primăria Municipiului București (PMB) şi-a amplasat la noul sediu din Splaiul Independenţei nr. 291-293 o parcare chiar pe trotuar, la intrarea în instituţie, blocând accesul pietonilor. Mai mult, se obstrucţionează și traficul rutier de prima bandă de circulaţie, iar staţia RATB a fost mutată pentru a le permite directorilor din primărie să-şi lase maşinile – cu tot cu şofer – “la botul calului”.

Poliţia Rutieră se face că nu vede situaţia, ba chiar a avizat parcarea care îi împiedică pe cetăţeni să meargă pe trotuar.

Parcarea a fost avizată ilegal de Poliția Rutieră și, cu toate că încalcă flagrant legea, Brigada Poliției Rutiere a refuzat să ia măsuri pentru desființarea ei, așa cum cere legea”, acuză Asociația OPTAR, care cere pentru a treia oară în ultimii doi ani desființarea parcării.

“Ieri au fost depuse petiții către Agenția pentru Plăți și Inspecție Socială a Municipiului București, Primăria Municipiului București și Brigada Rutiră București, solicitându-se desființarea parcării ilegale și mutarea în fața Primăriei Municipiului București a stației RATB numită ”Primăria Municipiului București”, precizează OPTAR, în comunicatul remis redacţiei.

Prin nerespectarea solicitării, cele 3 instituții încalcă dispozițiile Normativului 51-2012 și Regulamentul de aplicare a OUG nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.

Normativul privind adaptarea clădirilor civile și spațiului urban la nevoile individuale ale persoanelor cu handicap, indicativ NP 051-2012, prevede la Capitolul IV, Secțiunea 5 (4) că “stațiile trebuie amplasate cât mai aproape de intrările principale în clădiri sau zonele de interes. Distanța maximă de la stație la punctele de interes din vecinătatea acesteia nu trebuie să depășească 50 m”.

“În urmă cu 2 ani, stația RATB ”Primăria Municipiului București” respecta această condiție, însă a fost mutată pentru a se amenaja o parcare auto prin ocuparea trotuarului. Imaginile de mai jos prezintă situația din luna iulie 2011 (stânga) și din luna iulie 2014 (dreapta), așa cum au fost surprinse de compania Google”, arată OPTAR.

parcare ilegala pmb 2

Conform dispozițiilor din Capitolul IV (IV.2.2.), lățimea trotuarelor conformate pentru a fi utilizate de către persoane cu handicap va fi de 1,80 m pentru trafic constant în dublu sens. Trotuarul respectiv deservește instituția reprezentativă a administrației Capitalei României și face legătura dintre stația de Metrou și Politehnică, traficul pietonal fiind constant în dublu sens, mai explică cei de la OPTAR.

Totodată, Brigada Poliției Rutiere, prin avizarea parcării de pe trotuarul PMB, a încălcat art. 144 din Regulamentul de aplicare a OUG nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, care precizează că administratorul drumului public poate permite oprirea sau staționarea, parțial ori total, a unui vehicul pe trotuar, cu respectarea marcajului, iar în lipsa acestuia, numai dacă rămâne liber cel puțin un culoar de minimum 1 m lățime înspre marginea opusă părții carosabile, destinat circulației pietonilor.

“Brigada Rutieră București a avizat parcarea perpendiculară a mașinilor pe trotuar în condițiile în care acesta are o lățime mai mică decât lungimea autoturismelor. Astfel că, pe lângă blocarea trotuarului, în fața PMB este blocată și prima bandă de circulație. Încălcarea dispozițiilor legale tocmai de cei care ar trebui să le protejeze și să fie un exemplu prin aplicarea acestora dă imaginea unor instituții indiferente la problemele cetățenilor, cu precădere la cele ale persoanelor cu dizabilități””, precizează OPTAR.

Asociațiile OPTAR și ActiveWatch, cu sprijinulCentrului de Acțiune pentru Egalitate și Drepturile Omului (ACTEDO) prin vor continua activitățile de identificare a cauzelor pentru care drepturile persoanelor cu dizabilități sunt încălcate sistematic.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version