Exim Bank

Borsec

Dedeman

 

Cotnari

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ: Nicușor Dan vrea să îl demită pe șeful Direcției Juridice a PMB / Numai că Adrian Iordache a acupat funcția prin concurs /BEC: Nicușor Dan a câștigat alegerile cu 42,76% – rezultate parțiale (96,95%) / Gabriela Firea a obținut numai 37,98% dintre voturi / Pe locul 3 se află Traian Băsescu: 10,98% / 

Breaking News:
 

Şcoala motivantă, condiţie pentru reducerea abandonului

Anul trecut au părăsit de timpuriu sistemul obligatoriu de educaţie 18% dintre tinerii de 18-24 de ani din România, iar în ultimii 5 ani situaţia s-a agravat, arată  datele Eurostat. Cum pot fi ei atraşi să revină în sistemul de învățămân? Doar prin proiecte flexibile de tipul ”A doua şansă”, care pun accentul pe latura practică a educației şi sunt adaptate nevoilor lor.

elevi, scoala, abandon, foto prezidiu sinaia
Sursă foto: Asociația C4C – Communication for Community – prezidiu Sinaia

Aceasta este concluzia conferinței ”Bune practici în educația celor vulnerabili”, la care au participat aproape 200 de cadre didactice și specialiști în educație.

Evenimentul a fost organizat la Sinaia, în perioada 23-24 octombrie, de Asociația C4C – Communication for Community http://www.c4c.ro/.

tineri, elevi, oameni, someri 2 - foto Jean-Mihai PALSU
Autor: Jean-Mihai PÂLŞU

“Școala-motivantă, descrisă și de participanți, trebuie modelată și asumată ca viziune de către toți actorii implicați în actul educațional, pentru că într-o astfel de școală copiii vor veni cu bucurie, abandonul nemaifiind o opțiune. Cadrele didactice au arătat că este necesar ca programele de tipul “A doua șansă” să fie, în primul rând, personalizate în funcție de participanți, răspunzând nevoilor acestora de a se angaja, de a se integra în comunitate ori de fi părinți mai buni”, a declarat Daniela Vișoianu, reprezentantă a Asociației C4C – Communication for Community și președintă a Coaliției pentru Educație.

“Mesajul școala are rost va fi astfel cu atât mai puternic în rândul generațiilor tinere. Mă bucur că acest lucru chiar se întâmplă în anumite școli, care merită să fie recunoscute ca modele de bună practică în sistem”, a adăugat ea.

În căutarea școlarilor pierduți

Conferința a fost organizată în cadrul proiectuluiCu mic, cu mare, din nou la școală”, derulat de C4C – Communication for Community în parteneriat cu Inspectoratele Şcolare Județene din Gorj, Călărași și Prahova.

Prin acest proiect, 377 de adulți (majoritatea tinere mame) din 13 comunități din sudul țării au reușit să poată absolvi cel puțin clasele primare, potrivit campaniei de informare În căutarea școlarilor pierduți. Pe 5 noiembrie, la Institutul Cervantes din București, va avea loc o conferință în cadrul căreia vor fi prezentate rezultatele proiectului, precum și concluziile dezbaterilor de la Sinaia.

0 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv