O echipă a sindicaliștilor de la Metrorex s-a întâlnit cu o echipă guvernamentală condusă de vicepremierul Paul Stănescu și de Lucian Șova, ministrul Transporturilor.

Din păcate, cele două părți nu au ajuns la un numitor comun, astfel că sindicaliștii au anunțat că vor continua protestele, urmând să picheteze constant sediul Ministerului Transporturilor, dar și Palatul Victoria.

Sindicaliștii au mai multe revendicări precum prelungirea contractului de închiriere a spațiilor comerciale din stațiile de metrou, prelungirea contractului colectiv de muncă și îmbunătățirea condițiilor de lucru.

Ion Rădoi, liderul sindicaliștilor de la Metrorex, a solicitat inclusiv îmbunătățirea condițiilor de lucru și a reclamat faptul că s-au făcut în ultima perioadă numeroase angajări pe alte criterii decât cele de performanță, astfel că Metrorex funcționează în acest moment la capacitate de avarie din cauza numărului mare de angajați plătiți fără să merite.

De altfel, Rădoi a ținut să precizeze că toate aceste lucruri pun în pericol viața celor care utilizează metroul și a menționat un incident petrecut în urmă cu câteva săptămâni, când Capitala a fost la un pas de o tragedie cum nu s-a mai văzut.

‘Am avut un incident pornit de la un boghiu. Un boghiu la un tren este, ca să explic mai bine, cum este direcţia la maşină, este ca şi cum ai pierde direcţia unei maşini. Trenul ar fi putut deraia, ceea ce, din fericire, nu s-a întâmplat. Riscurile sunt mari, pentru că mediul este închis. Erau în acel moment circa 2.000 de călători, pentru că era oră de vârf, riscau să-şi piardă viaţa acolo. Este un eveniment pe care îl semnalăm, pentru că este fără precedent în metroul bucureştean, timp de 39 de ani.

Acest lucru s-a întâmplat în urmă cu două săptămâni, iar în urmă cu trei săptămâni a avut loc un incident similar, însă la un tren care era în curs de a se retrage şi nu circula cu călători.

A fost o defecţiune la o piesă numită bieletă. De ce există aceste riscuri? Pentru că acei oameni care fac licitaţiile pentru trenuri, care fac recepţia trenurilor şi trebuie să fie atenţi la tot din punct de vedere tehnic, sunt interesaţi de ei, nu de metrou, nu de români şi România. Nu ţin cont de faptul că este o unitate subvenţionată şi că sunt banii românilor acolo. Ei pun, din punctul meu de vedere, carul înaintea boilor, interesul lor, nu interesul României şi al responsabilităţii pe care o au’.

Rădoi anunță că, după 17 octombrie, respectiv după data la care expiră actualul contract colectiv de muncă, sindicaliștii de la Metrorex vor intra în grevă generală dacă până atunci nu li se rezolvă revendicările.

author avatar
Cristi Ionita
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version