Centrul Național al Dansului București i se alătură Teatrul Odeon și Institutul Francez București și prezintă în premieră în România, pe 7 iunie, la ora 20:30, spectacolul „Man anam ke rostam bovad pahlavan” de Ali Moini.  

Între spectacol și performance, artistul iranian Ali Moini persistă în explorarea unei forme sofisticate de brutalitate pentru noua sa piesă intitulată „Man anam ke Rostam bovad pahlavan” („Este prin Rostam moștenirea gloriei mele”), în care este acompaniat de duo-ul muzical 9 T ANTIOPE. Legat printr-un sistem de scripeți mecanici la o marionetă de înălțime umană, Ali Moini întreține cu aceasta o ciudată și tulburătoare conversație în care este vorba de voință, de violență, de furie, de afecțiune, de fidelitate, de acceptare.

Noțiunea de dublu ca o versiune umanoidă dezarticulată, noțiune de oglindă, temele de empatie și de respingere sunt proiectate pe această mecanică infernală a cărei manipulare, uneori dificilă, pare că uită uneori motivele existențiale cruciale pe care le evocă. Mașinăria servește ca mijloc de transmisie și de traducere între interpret și dublul său. La sfârșit, în acest joc complicat de scripeți, nu se mai știe prea bine cine impulsează mișcarea și cine o urmează, cine conduce și cine se supune, cine este subiectul și cine obiectul. Această ne-diferențiere a rolurilor ar putea oare să ne încânte, în loc să ne sperie?

”Ne bucură că reușim să prezentăm (împreună) publicului românesc un spectacol de o asemenea anvergură, cu o estetică și o practică artistică atât de particulare și mai ales cu o temă atât de potrivită pentru contextul în care trăim azi în România, în Europa, în lume” – Vava Ștefănescu, director CNDB

Iar după spectacol, sunteți invitați la o sesiune de Q&A cu artistul Ali Moini.

Biletele se achiziționează de pe www.bilete.teatrul-odeon.ro

Preț: cat. I 40 lei, cat II 20 lei

Concept & Performance: Ali Moini

Instalație sonoră: Sarah Shamloo + Nima Aghiani aka 9T ANTIOPE

Scenografie: Julien Peissel + Ali Moini

Mașinărie: Julien Peissel

Lumini: Stéfane Perraud

Technic: Samson Milcent

Suport dramaturgic: Thibaud Croisy

Management de producție: Yann Gibert

Producție: Selon l’Heure

Coproducție: Montpellier Danse 2016, La Passerelle Scène Nationale de Saint Brieuc, La Filature Scène Nationale de Mulhouse. Suport Centre National de la Danse, Espace Pasolini, Festival  Montpellier Danse

Cu susținerea Fondation d’entreprise Hermès în cadrul programului New Settings.

Cu susținerea DRAC Ile-De-France sub l’Aide au Projet.

ALI MOINI

Ali Moini s-a născut în 1974 în Shiraz (Iran). Până la vârsta de 17 ani făcea deja parte din “Youth Orchestra of Shiraz”,  luând în același timp ore de compunere muzicală și canto tradițional iranian.

Doi ani mai tărziu a studiat opera timp de 2 ani. Se alătură grupului “Mehr Theater Group” în 1997 ca actor și compozitor în cadrul companiei. Joacă în mai multe spectacole ale grupului, cel mai important fiind “Dance on Glasses“, care a fost prezentat de peste 70 de ori în Iran, și de aproximativ 80 de ori în Europa, și American de Sud și de Nord.

Are o licență în actorie de la Universitatea Educațională Soureh High din Teheran.

În 2009 a terminat un curs intensiv pentru avansați în Lisabona, Forum Dança, intitulat “Choreographic Creation and Research on Contemporary dance Program” (PEPCC), împărtășindu-și cercetările cu creatori și gânditori ca André Lepecki, Deborah Hay, Emmanuelle Huynh, Jeremy Nelson, João Fiadeiro, Julyen Hamilton, Lisa Nelson, Mark Tompkins, Meg Stuart, Loïc Touzé, Vera Mantero.

Creat în acest context, solo-ul său “My Paradoxical Knives” a fost prezentat pe unele dintre cele mai prestigioase scene europene ca Tanzquartier Wien, Théatre National de Chaillot, Montpellier Danse, Fondation Cartier, BAC Genève (printre altele).

În 2012, Montpellier Dance Festival îi oferă oportunitatea de a coproduce lucrarea de grup “it shocks me but not”.

În 2013, proiectul de colaborare cu George Apostolakos Lives este selectat de către Hermes Foundation pentru a face parte din programul New Settings. Ali își încheie masteratul CNDC ESSAI în 2013. În 2014, este performer în cadrul spectacolului “Every order eventually loses its terror”. În 2016, creează Man Anam Ke Rostam Bovad Pahlavan la Montpellier Danse Festival.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version