Sâmbătă 17 octombrie, de la ora 19.00, va avea loc la Sala Studio a Teatrului Odeon, cea de-a doua premieră a stagiunii 2020-2021: spectacolul „Paracliserul”, de Marin Sorescu.

Un spectacol de Cristina Giurgea, cu Silvian Vâlcu, muzica Mihai Ghiță.

Durata: 1 h 05′

Preț bilete 30 lei

O meditație-parabolă pe tema destinului uman, Paracliserul face parte, alături de Iona și Matca din trilogia Setea muntelui de sare. Premiera absolută a avut loc în anul 1971 la Skopje, Macedonia.

„E o doză de mare neliniște în teatrul pe care-l scriu, de anxietate chiar, un vuiet de întrebări puse și nerezolvate. I se pot aplica multe etichete, etichetele pot fi întoarse și pe dos, după un timp, după ce se mai șterge scrisul de pe ele.  Țin mult la tripticul IonaParacliserulMatca, pentru că acolo m-am căutat cu mai multă îndărătnicire. Citite fără dialog, aceste piese pot deveni o carte de filozofie, pe care chiar intenționam s-o scriu, în acel timp, ca tratat – m-a luat teatrul pe dinainte. Teatrul și poezia” – Marin Sorescu

Paracliserul este pentru mine mai degrabă o formă de meditație decât un spectacol. Cred că revin la lectura acestui monolog de fiecare dată când mă gândesc la rostul existenței. E ca o radiografie a propriilor mele singurătăți, a fricilor și a întrebărilor legate de prezența sau absența divinității. Puțini oameni mai cunosc astăzi ce presupune meseria de paracliser – îngrijitorul unei biserici sau catedrale. Marin Sorescu folosește intenționat această metaforă a unei meserii vetuste pentru a arăta cât de erodată și uitată este lupta omului cu sensul. Fiecare are catedrala sa care trebuie continuată, îngrijită și lăsată moștenire celor ce vor veni. Pentru fiecare dintre noi întrebările referitoare la sensurile profunde ale existenței încep și se termină cu noi înșine.

E greu să distingi unde este granița dintre poezie și dramatism în textul lui Sorescu și cred că această ambiguitate, acest echilibru fin care poate fi doar căutat și niciodată găsit m-a provocat să abordez această piesă. Paracliserul este un text care are o esență valabilă pentru fiecare dintre noi – lupta cu propria noastră existență și dorința profundă de a înțelege de ce ne-am născut, pentru ce trăim și de ce murim?” – Cristina Giurgea

Cristina Giurgea a absolvit UNATC, Facultatea de teatru, secția regie, în 2016 și a debutat în același an la Teatrul Naţional Bucureşti cu spectacolul Eden de O ‘Brien, co-producție a UNATC, Teatrul Național București și Ambasada Irlandei în România. Spectacolul a fost rezultatul unei burse acordate anual unui artist „Irish Theatre Bursary” pentru a promova cultura și dramaturgia irlandeză în România. Din 2016 până în 2018 a lucrat ca asistent de regie la spectacolul Coriolanus în regia lui Alexandru Darie la Teatrul Bulandra.

În paralel a regizat spectacole pentru copii în teatre independente și de stat din București oferind o atenție aparte spectacolelor dedicate copiilor foarte mici – categoria de vârstă 0-6 ani. În prezent este regizor și consultant artistic din partea Teatrului „Ion Creangă” din București în proiectul european finanțat prin Europa Creativă „Mapping – A Map on the Aesthetics of Performing Arts for Early Years” împreună cu artiști din 19 țări din întreaga Europă.

Reguli:

  • Accesul publicului va fi permis numai în condițiile purtării de mască (medicală/nonmedicală) pe toată durata evenimentului. Pentru a oferi o protecție eficace, masca trebuie să acopere gura și nasul;
  • Vizionarea spectacolului este permisă numai cu păstrarea locului individual în sală, menționat pe biletul de intrare;
  • Spectatorii își vor dezinfecta mâinile cu dezinfectant avizat pe bază de alcool, care va fi pus la dispoziție la intrare;
  • Teatrul își rezervă dreptul de a efectua un triaj observațional la intrare și de a nu permite accesul persoanelor care prezintă simptome de infecție respiratorie (tuse, strănut, rinoree);
  • Termometrizarea spectatorilor se va face de către personalul teatrului. Persoanele care refuză să le fie verificată temperatura nu vor avea acces în locație. Nu se va permite accesul persoanelor care înregistrează temperatura măsurată mai mare de 37,3°C. În cazul în care temperatura înregistrată depășește 37,3°C, se recomandă repetarea măsurării temperaturii, după o perioadă de 2-5 minute de repaus;
  • Accesul în spațiu, la toalete și ieșirea din Teatrul Odeon se face cu respectarea distanțării de minimum 1,5 metri, conform marcajelor;
  • Pentru a evita aglomerația și formarea de grupuri, accesul se face cu o oră înainte de începerea spectacolului; Intrarea și ieșirea din locație se vor efectua gradual.
  • Referitor la distribuţia locurilor în sală (atât onlinecât şi la Casa de Bilete): se va aloca câte un scaun liber între spectatori;
  • Spectacolele se vor desfăşura fără pauze pentru a se evita aglomerarea spaţiilor din foaiere;
  • Se interzice spectatorilor consumul de alimente şi băuturi în incinta Teatrului Odeon, cu excepţia lichidelor ambalate individual.
author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version