Transportatorii nu se joacă: COTAR scoate în stradă de Ziua Internaţională a Drepturilor Omului, 10 decembrie, 7.000 de autobuze, autocare și taxiuri, la un protest împotriva scumpirii RCA, dar şi a modificării Legii nr. 92/2007. Un miting în fața Guvernului între orele 10.00-14.00 va fi urmat de un marș până în fața sediului Primăriei Capitalei și al Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).

autobuze-microbuze-noi-1-ziua-cargo-550x367
<strong>La acțiune vor fi mobilizate autovehicule care aparțin patronatelor cu activitate în domeniul transportului public de persoane<strong>

Prezentăm scuzele noastre bucureștenilor pentru acțiunea de protest care va afecta circulația în zona centrală a orașului, însă aceasta este singura cale prin care autoritățile pot fi determinate să înțeleagă că instituțiile trebuie să fie în slujba cetățenilor și nu invers”, declară Vasile Ștefănescu, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR).

Schimbarea urgentă a algoritmului de calcul a poliței RCA

Transportatorii acuză scumpirea cu peste 300% a poliţelor RCA în ultimele 6 luni pentru activitatea de transport persoane și marfă, inclusiv taxi. Ei cer “schimbarea urgentă a algoritmului de calcul a poliței RCA, după criterii relevante profilului de risc al asiguratului, astfel: 50% din tariful RCA să fie determinat de caracteristicile tehnice ale autovehicului şi 50%, de cazierul auto al șoferul autovehiculului (identificat dupa CNP)”.

“Un asemenea mod de calcul al poliței RCA atrage după sine modificarea comportamentului unui asigurat RCA, în sensul creșterii responsabilității în trafic și implicit, a creșterii siguranței rutiere”, argumentează liderul COTAR.

Reparaţia maşinii, în baza propriei asigurări RCA

De asemenea, cei de la COTAR solicită ca reparația unui autovehicul să fie efectuată în baza propriei asigurări RCA, iar ulterior asigurătorul RCA care a achitat dauna să aibă posibilitatea de regres asupra asigurătorului RCA a persoanei vinovate.

“În acest fel se vor modifica criteriile de selecție în momentul achiziției unei poliței RCA, responsabilizând pentru prima dată cumpărătorul unui astfel de produs de asigurare cu caracter obligatoriu”, arată preşedintele COTAR.

misu-negritoiuMișu Negrițoiu, președintele ASF

Topul contraperformanţelor ASF

COTAR reaminteşte cele mai importante contraperformanțe ale ASF din ultimele 12 luni:

  • O importantă societate de asigurări – ASTRA – se află în faliment iar asigurații ei nu sunt despăgubiți nici în prezent de către Fondul de Garantare a Asiguraților;
  • Alte două societăți de asigurări se află în perioada premergătoare falimentului;
  • Creșterea cu 600% a prețului RCA în ultimele 12 luni pentru transportatori;
  • Creșterea prețului RCA pentru tineri la valori nesuportabile în raport cu puterea lor de cumpărare;
  • Plata daunelor achitate doar parțial și în afara termenului legal;
  • Nerezolvarea petițiilor adresate ASF cu privire la abuzurile societăților de asigurări.

Nicio diferenţă între ASF-ul lui Ruşanu şi Negriţoiu

Între ASF-ul domnului Rușanu și ASF-ul domnului Negrițoiu nu există nici o diferență. ASF a rămas aceeași instituție anti-cetățean, preocupată de bunăstarea firmelor de asigurări care le cumpără complicitatea angajaților ASF prin salarii astronomice și nejustificate în raport cu performanțele obținute. Parlamentul trebuie să analizeze performanțele acestei instituții și să dispună demiterea de urgență a președintelui ASF și prim-vicepreședintelui ASF, pentru dezastrul existent în piața de asigurări, şi angajarea unor tehnocrați în locul unor numiți politic”, precizează presedintele COTAR.

Alte revendicări

1. În afară de problema RCA, COTAR solicită consultări în regim de urgență între Autoritatea Metropolitană de Transport București (AMTB) și organizațiile reprezentative ale transportatorilor rutieri, pentru întocmirea noului Program de transport din zona metropolitană București, a criteriilor de atribuire și a metodologiei de punctare, în vederea atribuirii traseelor dintre Municipiul București și localitățile Județului Ilfov.

Patronatele  atrag atenţia Ministrului Transportului şi prim-ministrului că deţin informaţii potrivit cărora “se face trafic de influenţă în interesul unor potentaţi ai zilei, pentru modificarea Legii nr. 92/2007 astfel încât transportatorii privaţi care îşi  desfăşoară activitatea pe traseele dintre Bucuresti şi Ilfov şi nu răspund la comenzile politice să poată fi scoşi de pe aceste trasee fară a da socoteală nimănui şi pentru a se putea atribui aceste trasee celor loiali politicului sau grupurilor de interese”.

autobuze-noi-ziua-cargo-550x367

,,Prin aceleaşi modificări, se urmăreşte desfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport  Bucureşti (AMTB) – autoritate care a reuşit, într-un sfârşit, să îşi intre în atribuţii -, precum şi înfiinţarea unei Asociaţii de transport între Bucuresti şi Ilfov”, acuză Vasile Ştefănescu,  preşedinte COTAR.

2. Transportatorii cer, de asemenea, “acțiuni drastice în cazul autobuzelor RATB care, în mod ilegal, efectuează transport de persoane în  județul Ilfov”, ţinând cont de faptul că potrivit legilor în vigoare, ele nu pot depăşi raza administrativă a Municipiului Bucureşti.

3. Urgentarea parcursului legislativ din partea Ministerului Transporturilor pentru proiectele actelor normative discutate și aprobate în Comisiile de dialog social (HG 69), documente care ar trebui înaintate la Guvern sau la Monitorul Oficial, pentru publicare.

Deblocarea banilor pentru returnarea accizei 

4. COTAR mai solicită “deblocarea tuturor plăţilor către transportatori – şi aici ne referim la banii pe acciză si plata cupoanelor de pensionari sau persoane cu handicap”.

“Transportatorii nu mai pot face protecţie socială în locul statului şi nu vor să intre în faliment şi să pună în pericol mii de locuri de muncă făcând, astfel, presiune pe Bugetul social al Statului”, precizează Ştefănescu.

5. Alături de protestatari se află şi operatorii de transport din domeniul taximetriei. “Cei ce oferă mii de locuri  de muncă şi dau miliarde de lei la stat ca taxe şi impozite cer să se pună capăt corupţiei din Primăria Capitalei, declanşarea unui audit la Direcţia de transporturi din PMB şi luarea măsurilor care se impun împotriva celor vinovaţi care şi-au făcut propiile interese în cadrul Directiei de Transport a PMB”, spune liderul COTAR.

umbrela-taxistrada-ploaie-1-Jean-Mihai-PALSU-550x431

Mai exact, se ştie că autorizaţiile taxi trebuiau vizate până în data de 28.02.2015 dar acest lucru nu s a întâmplat, în acest moment fiind nevizate şi în analiză aproximativ 4.700 de autorizaţii, din care peste 2.000 sunt în instanţă. Aceasta, din cauza incompompetenţei şi ambiţiilor prosteşti ale lui DEDU ION şi MĂDĂLIN DUMITRU, foştii directori ai acestei Direcţii, care si-au permis să interpreteze legile după bunul lor plac şi să comită numai infracţiuni şi abuzuri în această direcţie. Dar, cum în cazul celor doi sunt deschise dosare penale la DNA, lăsăm legea să-şi facă datoria. Noi avem probe concrete,  care arată şi probează abuzurile făcute de aceste persoane”, spune Ştefănescu.

stefanescu-COTAR
<strong>Vasile Ştefănescu preşedintele COTAR<strong>

Pentru a proba acuzaţiile la adresa celor doi foşti  angajaţi ai Direcţiei de Transporturi din Primăria Capitalei, transportatorii susţin că: “Din 2006 şi până în prezent nu s-au eliberat toate contractele de gestiune delegată. Din 2010 nu s-au  făcut acte de prelungire a contractelor de gestiune delegată, deci conform legilor în vigoare, toate autorizaţiile sunt nule. DE CE? De ce tot noi, transportatorii, să fim mereu vinovaţi din cauza abuzurilor făcute de nişte persoane incapabile să gestioneze activitatea de taximetrie în Bucureşti, dar culmea,  foarte capabile când este vorba de buzunarul şi interesul lor propriu!”.

Totodată, neîncheierea unui Protocol între Primăriile din Ilfov şi PMB, conform Legii nr. 38/2003, a dus la extinderea pirateriei în domeniul taximetriei în Bucureşti, mai acuză Ştefănescu.

Astfel, peste 4.000 de taxiuri desfăşoară activitate în Bucureşti în baza autorizaţiilor emise de localităţi limitrofe municipiului Bucureşti, făcând concurenţă neloială celor care plătesc taxe şi impozite  in Bucureşti.

Modificarea Legii nr. 8/1996

Nu în ultimul rând, liderul COTAR cere “intervenția urgentă” a Guvernului în privinţa dreptului de autor și drepturile conexe, astfel încât operatorii de transport să fie exonerați de obligația de a plăti drepturile de autor numai pentru simplu fapt că au autovehiculele dotate cu un aparat de radio.

“În prezent, în cadrul Uniunii Europene, un astfel de operator pentru transportul de persoane, achită o singură taxă la înmatricularea autovehiculului”, argumentează Vasile Ştefănescu.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version