La trei ani de la deschiderea circulaţiei pe autostrada Bucureşti-Ploieşti (A3), CNADNR a atribuit contractul de proiectare şi execuţie a celor 3,3 km de conectare cu Capitala şi a două noduri rutiere.

autostrada-Bucuresti-Ploiesti
Autor: Marius Popovici

Câştigătorul licitaţiei este Asocierea Aktor SA – Euro Construct Trading ’98 SRL, care trebuie să realizeze proiectul tehnic în 4 luni şi construcţia în 18 luni, la care se adaugă 48 de luni garanţie a lucrărilor. Deocamdată se aşteaptă expirarea termenului de depunere a eventualelor contestaţii, pentru a putea fi semnat contractul.

Investiţia va costa 129.180.727,51 lei, fără TVA.

„În data de 19.05.2015 a fost iniţiată procedura de achiziţie publică pentru atribuirea contractului de achiziţie publică care a avut ca obiect “Proiectare şi execuţie finalizare Autostrada Bucureşti – Braşov, Secţiunea Bucureşti – Ploieşti, Sector 1, km 0+000 + km 3+325; Nod Centura Bucureşti, km 6+500 şi Nod Moara Vlăsiei, km 19+500” prin publicarea în SEAP a Anunţului de participare nr. 159571″, precizează CNADNR.

Autostrada București – Ploiești a fost deschisă circulației în vara lui 2012, cu o întârziere de 5 ani, timp în care au fost încheiate 10 acte adiționale.

Autostrada nu a fost inaugurată, deoarece lucrările nu s-au finalizat nici astăzi: lipsesc drumurile de acces, benzinăriile şi porţiunea de 3,3 km la ieşirea din Bucureşti.

Lucrările la autostradă au fost împărţite în două sectoare: Bucureşti-Moara Vlăsiei, executate de consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, şi Moara Vlăsiei-Ploieşti, construite de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internaţional/Euroconstruct ’98/Com-Axa.

Italienii au întârziat lucrările şi au lăsat neterminaţi 6,5 km spre București, porţiune de care s-au apucat abia după ce autostrada a fost dată circulației. Nu au reușit să construiască decât 3,2 km, iar în 2013 au abandonat lucrările, motiv pentru ministrul de atunci al Marilor Proiectelor, Dan Şova, să anunţe rezilierea contractului. Notificarea a fost însă trimisă de CNADNR în ianuarie anul acesta, în mandatul ministrului Ttransporturilor Ioan Rus, deoarece… abia atunci ministerul a preluat CNADNR de la DPIIS.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version