Ministerul Mediului nu a găsit formula magică prin care să fie reintrodusă taxa auto eliminată la 1 februarie 2017 de Guvernul Grindeanu, în urma Deciziei Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) din 9 iunie 2016, care a stabilit că acest bir impus românilor încă din timpul Guvernului Tăriceanu – fie că s-a numit taxă de poluare, timbru de mediu etc. – este ilegală.

“În grupul de lucru, din care fac parte inclusiv conducătorii și multe dintre ministerele abilitate, nu au reușit să găsească formula matematică, astfel încât să nu poată fi atacabilă în justiție, așa cum s-a întâmplat cu toate celelalte taxe de poluare, inclusiv cu timbrul de mediu”, a declarat luni, la Craiova, ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu.

Ea anunțase în repetate rânduri că analizează introducerea unei noi taxe de poluare, bazată pe mai multe criterii, respectiv emisia de carbon, norma de poluare, capacitatea cilindrică și vechimea. 

Iată însă că Guvernul Dăncilă a eșuat în încercarea de a impune acest bir.

În România sunt înmatriculate 6,4 milioane de autoturisme, dintre care sub 550.000 au cel mult cinci ani vechime și peste 3 milioane au peste 15 ani vechime, potrivit datelor DRPCIV.

De la eliminarea timbrului de mediu, la 1 februarie 2017, ponderea mașinilor mai vechi de zece ani a crescut de la 71% la 79%, iar parcul auto a crescut cu aproape 20%, cu tot cu vânzările de mașini noi, care, de asemenea, au crescut.

Potrivit celor mai recente date comunicate de ACAROM,  românii au cumpărat în primele 2 luni ale acestui an 12.071 de autoturisme noi, cu 26,81% mai multe față de aceeași perioadă din 2018, și 72.933 de mașini second hand, cu 7,8% mai puține față de anul trecut.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version