Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ:  Liderii Coaliției PNL-PSD-UDMR se întâlnesc din nou, după două săptămâni de la ultima ședință / Rotativa la guvernare, remanierea unor miniștri și rectificarea bugetară / 

Breaking News:

Aeroportul Băneasa s-a redeschis, după 9 ani de modernizări, pentru a celebra 110 ani de la înființare

Aeroportul „Aurel Vlaicu” Băneasa a fost redeschis, luni, după mai bine de 9 ani de lucrări de modernizare, însă numai pentru a celebra 110 ani de la înființare.

Zborurile comerciale vor fi reluate din luna septembrie, iar trei companii și-au anunțat deja prezența la operarea curselor. Este vorba despre Ryanair, Air Connect și Fly One (din Republica Moldova, pentru curse tip charter, între Băneasa-Chișinău).

Lucrările de modernizare au costat peste 11 milioane de euro Aeroportul are o capacitate de 400 de pasageri pe oră, iar programul de zbor este limitat între orele 6 dimineaţa şi 10 seara.

Istoria Aeroportului Băneasa

Prima atestare documentară în presa vremii a Aeroportului Internaţional Bucureşti Băneasa „Aurel Vlaicu” are loc, la 7 iunie 1910, când pe „câmpul de la Băneasa” (fostul hipodrom de la Băneasa după 1920), pionierul aviaţiei româneşti, Aurel Vlaicu, prezintă câteva evoluţii cu avionul construit chiar de el, la mitingul aviatic, organizat la acea vreme. Aeroportul Băneasa aflat pe actuala poziţie geografică este considerat ca unitate de aviaţie, începând din anul 1921, potrivit Institutului Cultural Român.

În jurul anului 1909, primele zboruri în zona Băneasa au fost efectuate de către Louis Bleriot de pe un hipodrom particular. Încă din 1912, prinţul George Valentin Bibescu, unul din pionierii aviaţiei româneşti, înfiinţează pe moşia surorii sale, mai întâi Aeroportul Băneasa Vest (situat în partea de Vest a Şoselei Bucureşti-Ploieşti) şi apoi Aeroportul Băneasa (în zona de Nord a actualului amplasament), folosind ca pistă de decolare-aterizare pista înierbată care, până nu demult a constituit pistă de rezervă şi siguranţă a Aeroportului.

În 1912, Liga Aeriană Naţională Română organizează prima şcoală de zbor pe Băneasa. După 1912, aerodromul devine aeroport şi activităţile aeronautice se diversifică şi se extind, incluzând o şcoală civilă de pilotaj pentru aviaţia civilă (mai târziu şi una militară) şi Clubul Regal Aerian din România. În 1920, s-a înfiinţat Compania de Navigaţie Aeriană Franco-Română având la bază capital românesc şi echipament tehnic franţuzesc. Aceasta a fost prima companie de transport aerian din lume, pentru pasageri, mărfuri şi poştă. Pe 12 noiembrie 1922 s-a inaugurat prima linie aeriană intercontinentală între Europa şi Asia pe ruta Paris-Strasbourg-Praga-Viena-Bucureşti (Băneasa)-Constantinopol.

În 1923, s-au înfiinţat pe Aeroportul Băneasa Atelierele Companiei de Navigaţie Aeriană Franco-Română, având ca activitate reparaţii, producerea de piese de schimb şi componente de bază. Aceste ateliere au precedat întreprinderea de avioane Bucureşti (actuala ROMAERO).

În 1930, s-au semnat convenţiile cu Polonia şi Cehoslovacia care au contribuit la dezvoltarea aeroportului Băneasa ca aeroport internaţional. La Aeroportul Băneasa se construieşte prima pistă betonată din România, în 1942. Între 1947 şi 1952, se construieşte noua clădire a aerogării care, conform planurilor unui colectiv de arhitecţi. Această construcţie a fost concepută ca o elice cu trei pale, ceea ce face ca aerogara să reprezinte una din bijuteriile arhitectonice ale României.

Până în 1970, Aeroportul Bucureşti Băneasa a fost singurul aeroport din Bucureşti şi singurul aeroport internaţional din România. După perioada aceasta, activitatea Aeroportului s-a dedicat preluării de curse interne. În acest moment, Aeroportul Băneasa operează şi curse internaţionale. 

0 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv