Vânzările auto au crescut cu 10,2% în primul semestru (S1) la 61.151 de unități, însă cele din producția autohtonă au scăzut puternic, cu 18,7% față de importuri, care au înregistrat o creștere consistentă, de 19,5%. 

foto: Jean-Mihai- Pâlșu
foto Jean Mihai Pâlșu

Autoturismele reprezintă 79,2% din totalul vânzărilor (48.451 unități) și înregistrează o creștere de 6,1%, iar vehiculele comerciale (marfă și persoane), de 29,1%. Datele au fost publicate, luni, de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

În perioada ianuarie – iunie s-au fabricat 201.274 de autovehicule, cu 5,3% mai puține decât în perioada similară din 2015, dar cu 15,7% mai multe față de luna mai din acest an. Dintre acestea, 178.017 unități au fost produse de Dacia și 23.257 unități de Ford.

În acest context, volumele cele mai mari le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 103.473 unități (cu 19,9% mai multe decât în primele șase luni din 2015), urmat de Dacia Sandero (31.122 unități,-6,7%), Ford B-MAX (23.257 unități,-11,7%), Dacia Logan MCV (22.560 unități, +6,7%) și Dacia Logan (20.862 unități,-53,3%).

Cele mai multe achiziții (79%), efectuate de persoanele juridice

Cele mai multe achiziții au fost efectuate de persoanele juridice, respectiv 79% din total cumpărători. În luna iunie, când s-au vândut 14.929 unități, raportul persoană fizică – persoană juridică s-a mai echilibrat (46% vs. 54%).

Tot la nivelul primului semestru, datele APIA arată că importurile de autoturisme rulate au crescut cu 24% comparativ cu anul 2015, ceea ce face ca raportul dintre cele rulate și cele noi să fie unul în creștere, respectiv de aproximativ patru autoturisme rulate la unul nou.

Exporturi

La capitolul exporturi, începând din ianuarie și până în iunie, numărul autovehiculelor consemnate este de 182.097 de unități (90,5%), în scădere de 5,3%, comparativ cu perioada similară din anul 2015. Cel mai exportat model a fost Dacia Duster (100.182 unități, +19,8% față de 2015), urmat de Dacia Sandero (27.078 unități,-7%), Ford B-MAX (23.254 unități,-11,7%), Logan MCV (20.382 unități, +0,9%) și Dacia Logan (11.201 unități, -66,1%).

La autoturisme, topul pe mărci la jumătatea anului 2016 este condus de Dacia, cu 14.176 unități (29,3% cotă de piață, dar pe un volum în scădere cu 16,7% față de primul semestru din 2015), urmată de Volkswagen, cu 4.890 unități (10,1% cotă de piață, volume în creștere cu 12,3% față de 2015), Skoda, cu 4.829 de unități (10% din total piață, volume în creștere cu 19,1%), Renault, cu 3.871 de unități (8% cotă de piață, volume mai mari cu 34,5%), Ford, cu 2.913 unități (6% din total piață, volume în creștere cu 4,4%) și Opel, cu 1.985 unități (4,1% din total piață, volume mai mari cu 23,5%).

În funcție de model, cu cele 5.933 de unități (-26,4%, comparativ cu 2015), livrate pe piața autohtonă, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primul semestru din 2016, urmat de Dacia Sandero, cu 3.148 de unități (+8,6%), Dacia Duster, cu 2.474 unități (-28,7%), Skoda Octavia, cu 2.156 de unități (+16,6%) și Renault Clio, cu 1.708 de unități (+58,4%).

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version