Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a decis împreună cu directorul interimar al CNAIR, Ștefan Ioniță, licitarea pe bucăți a finalizării sectorului de autostradă Suplacu de Barcău – Borș din cadrul Autostrăzii Transilvania, cele trei loturi fiind de 5 km, 25 km și 30 km.

“În cursul serii de ieri (joi-n.r.) s-a transmis către ANAP, pentru a fi evaluat și ridicat pe sistemul SEAP, tronsonul de autostradă Suplacu de Barcău-Borș. Proiectul, în valoare de un miliard (de lei – n.r.), va fi împărțit în trei secțiuni, se vor licita separat, pentru a nu mai avea și pentru a întâmpina problemele pe care le-am avut anii trecuți, când am avut un constructor neserios”, a declarat vineri, într-o conferință de presă la Oradea, ministrul Răzvan Cuc.

“Acesta este mecanismul cu care vom lucra de acum înainte în cadrul ministerului Transporturilor. Nu ne vom opri aici, vom mediatiza foarte intens inclusiv lista contestatarilor de meserie. Vom ține la termen și calitatea lucrărilor, nu mai facem rabat la acestea în relația antreprenor – stat”, a adăugat ministrul.

El a precizat că “firma neserioasă” se află pe lista neagră și nu va mai putea participa la licitații timp de doi ani.

Contract reziliat anul trecut

Este vorba despre consorţiul româno-spaniol Corsan-Corviam Construccion SA, Consinit SRL, Road Consulting & Design Solution SRL şi Via Design SRL, care a câștigat licitația în 31 martie 2015 iar două luni mai târziu, în 14 mai, a semnat contractul cu CNADNR (actuala CNAIR).

De atunci a trecut 1 an și două luni, până la începutul lunii august 2016, când antreprenorul a transmis ultima variantă a proiectului tehnic, pentru avizare la CNADNR.

În 3 septembrie, ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a dat un ultimatum antreprenorului, dar degeaba; s-a ajuns la rezilierea contractului – în 17 noiembrie.

Însoțindu-l pe ministrul Cuc la Oradea, șeful CNAIR, Ștefan Ioniță, a prezentat împărțirea autostrăzii în trei loturi, “cu mare atenție pentru racordarea cu viitoarea autostradă ungară”.

“Noi spunem că, prin termenele pe care le-am impus (…) pentru un prim sector de cinci kilometri, care să facă legătura între graniță și Biharia, cu descărcare în Biharia, în DN 79, să fie gata chiar înainte ca partea ungară să ajungă la graniță, urmând celelalte sectoare de 25, respectiv 30 de km. Un prim sector Suplacu de Barcău-Chiribiș este într-o stare de 50%, are ca termen șase luni pentru proiectare, 18 luni execuția. Le-am gestionat în așa fel ca să avem succes, termenele sunt stipulate clar în contract. Am avut autorizație de construcție când a fost antreprenor Bechtel, de aceea cred că și autorizația va merge mai repede. Estimăm că până la finele anului vom avea antreprenori, astfel încât, coroborate termenele, în 24 de luni, să avem întreg sectorul gata. Între Oradea și Cluj, așa cum v-a spus și domnul ministru, vom circula până la finele anului 2020″, a declarat Ștefan Ioniță.

 

 

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version