Tronsonul Buzău-Focșani (82,5 km) din cadrul mult așteptatei Autostrăzi a Moldovei (A7) va costa peste 7,2 miliarde lei, cu TVA. Indicatorii tehnico-economici au fost aprobați de Guvernul Ciucă, în ședința de joi. 

Traseul va începe din dreptul municipiului Buzău (km 0+000 – km 45+460 sector aferent județului Buzău) și se va termina în apropierea Municipiului Focșani (km 45+460 – km 82+440 sector aferent județului Vrancea).

„Vorbim de o lungime de peste 82 de kilometri, 41 de poduri pasaje și viaducte, 6 noduri rutiere, parcări și 9 spații de servicii. Valoarea totală este de peste 7 miliarde de lei. Fondurile vor fi asigurate din fonduri externe nerambursabile, respectiv din PNRR, din bugetul Ministerului Transporturilor precum si din alte surse legal constituite”, a anunțat premierul Nicolae Ciucă, la începutul ședinței Guvernului.

Proiectul autostrăzii cu o lungime totală de 82,440 km a fost împărțit în 4 loturi:

  • Lotul 1 Buzău (Autostrada Ploiești-Buzău) și Vadu Pasii (Drum de legătură către DN2) – în lungime 4,60 km (km 0+000 – km 4+600);
  • Lotul 2 Vadu Pasii (Drum de legătură către DN2) – Râmnicu Sărat (DN22) – lungime 30,80 km (km 4+600 – km 35+400);
  • Lotul 3 Râmnicu Sărat (DN22) – Mândrești Munteni (DN23) – lungime 36,10 km (km 35+400 – km 71+500);
  • Lotul 4 Mândrești Munteni (DN23) – Focșani Nord (DN2) – lungime 10,94 km (km 71+500 – km 82+440).

În luna februarie 2022, CNAIR va desemna câștigătorul licitației lansate, în iunie 2021, pentru sectorul de autostradă adiacent A7, respectiv Ploiești (Dumbrava/A3) – Buzău, și pentru care au fost depuse 39 de oferte.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a prezentat pe Facebook stadiul proiectelor de autostradă din Moldova – A7 și A8:
 
A7 – Autostrada Moldovei
 
– Ploiești-Buzău (63,250 km): proiectul se află în faza finală de evaluare a ofertelor depuse pentru construirea acestui tronson.
 
– Buzău-Focșani (82,44 km): Proiectul Tehnic a fost aprobat și poate începe elaborarea documentației pentru a scoate cât mai rapid la licitație execuția lucrărilor.
 
– Focșani-Bacău (95,90 km): Proiectului Tehnic este aproape de finalizare. Anul acesta vom demara licitația pentru execuție.
 
– Bacău-Pașcani (77,28 km): Proiectul Tehnic este în curs de revizuire, ca urmare a observațiilor emise de către CNAIR. Termenul de finalizare al documentației și demararea licitației pentru construire este anul acesta.
 
– Pașcani–Suceava (61,86 km) și Suceava-Siret (56,17 km): ritmul este nesatisfăcător, din cauză că prestatorul nu se mobilizează suficient. În acest moment, sunt calculate penalizări de întârziere.
 
A8 – Autostrada Unirii
 
– Târgu Neamț–Iași–Ungheni (100,14 km): pe sectorul cuprins între Târgu Neamț (Moțca) și Târgu Frumos continuă investigațiile geotehnice, iar pentru sectorul dintre Târgu Frumos și Lețcani au fost demarate investigațiile geotehnice.
 
– Târgu Mureș–Târgu Neamț (211 km): au fost elaborate memoriile pentru obținerea acordurilor de mediu.
author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version