Luni au început lucrările și la lotul 1 Dumbrava-Mizil al secțiunii Ploiești-Buzău din Autostrada Moldovei (A7) – care va avea în total aproape 440 de kilometri, de la Ploieşti până la Siret, graniţa cu Ucraina.
Aproape 50 de km în lucru
Cei 21 de km ai lotului 1 se adaugă în lucru celor 28,35 de km ai lotului 2 Mizil-Pietroasele, pentru care Ordinul de Începere a fost emis deja, în 11 august. Astfel, este deschis șantier pe aproape 50 de km din prima porţiune care va asigura legătura dintre Muntenia şi Moldova din Autostrada Moldovei (A7).
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a ținut să asiste, luni, împreună cu directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, la începerea lucrărilor pe șantierul lotului 1 Dumbrava-Mizil al Autostrăzii Ploiești-Buzău.
El a explicat că finanţarea este asigurată prin PNRR până la Paşcani:
„Vorbim despre PNRR până la Paşcani, iar de la Paşcani în sus – Suceava, Siret vor fi finanţări pe viitorul exerciţiu financiar european, pe POT – Programul Operaţional de Transporturi, astfel încât coloana vertebrală a infrastructurii din Moldova A7 să intre într-un final în faza de execuţie. Ştiu că în această perioadă poate a părutcă e am comunicat foarte mult despre semnarea de noi contracte. Aş vrea să vă spun că nu se pot face autostrăzi sau loturi de autostrăzi sau de cale ferată dacă nu ai contracte. Şi în perioada următoare vom semna contracte pe loturile următoare. Toate sunt în proceduri mai înaintate, unele foarte înaintate sau suntem în perioada în care se vor depune ofertele până undeva în jurul mijlocului lui septembrie, astfel încât să putem să intrăm în procedura de execuţie. Ne lipseşte infrastructura şi ne lipseşte de ani buni, de zeci de ani şi e o datorie pe care statul trebuie să o plătească, dar ca să faci autostrăzi şi căi ferate, trebuie să ai contracte. Acest lucru s-a întâmplat la un ritm alert în ultimele luni şi se intră acum în faza cealaltă, faza de execuţie”, a mai spus Grindeanu.