Lotul 1 Sibiu-Boiţa al celei mai aşteptate autostrăzi din România, A1 Sibiu-Piteşti, intră la asfaltare, fiind construit 46%, anunță, marți, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Cea mai spectaculoasă lucrare realizată de antreprenorul PORR pe această porțiune de autostradă este viaductul Tălmăcel, iar ministrul a ținut să posteze pe Facebook imagini:

„De departe, cea mai amplă lucrare de pe tronsonul dintre Sibiu și Boița este viaductul Tălmăcel. Cu o lungime de 650 de metri și cu o înălțime a picioarelor de până la 30 de metri, acest pod casetat și executat în consolă, cu 8 deschideri, este construit după cele mai noi standarde în domeniu.
 
Segmentul Sibiu-Boița mai cuprinde:
 
– încă un viaduct, la Tălmaciu, cu 10 deschideri și lung de 400 de metri;
 
– 2 noduri rutiere;
 
–  2 spații de servicii;
 
–  27 de poduri și pasaje;
 
– tot atâtea podețe.
 
Săptămâna aceasta începe asfaltarea pe tronson. Stadiul lucrărilor pe lotul 1 al A1 Pitești-Sibiu este de 46%, iar acestea vor fi încheiate în avans – în 2022, conform termenelor asumate de constructor -, mai ales că acest șantier este deblocat integral”.

Lotul Sibiu-Boiţa, al cărui contract de proiectare şi execuţie a fost semnat, în aprilie 2019, are o lungime de 13,7 km. Antreprenorul Porr din Austria a câștigat licitația cu o ofertă de 129 milioane de euro, ceea ce înseamnă circa 10 milioane euro/kilometru. Lucrările au început în primăvara anului trecut, iar termenul de execuţie prevăzut în contract este de 3 ani.

A doua porțiune aflată în șantier pe Autostrada A1 Sibiu-Piteşti este secţiunea V Piteşti-Curtea de Argeş, cu o lungime de 30 km, ce va fi realizată de antreprenorul italian Astaldi. CNAIR a emis deja autorizaţia de construire.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version