Un incident mai rar întâlnit s-a produs marți dimineața, când vagoanele trenului InterRegio Timișoara – București au rămas blocate într-un lan cu porumb.

Inițial s-a spus că vagoanele s-au rupt de locomotivă și că cei doi conductori nu și-au dat seama de incident decât după aproximativ o oră, revenind și recuperând cu greu vagoanele.

Însă CFR susține că angajații companiei au acționat conform regulamentului și că nu s-a pus problema ca vagoanele să fi fost uitate în câmp.

“Trenul IRN a plecat la 23.05 din Timișoara, cu 35 de minute întârziere, iar la ora 07.16 a ajuns la Dragănești-Olt unde adunase 76 de minute întârziere. Apoi, în apropiere de Radomirești trenul a staționat 75 de minute, plecând la 08.34. Trenul a ajuns la 11.38 în București, cu 196 de minute întârziere.

La garnitura de pasageri implicată s-a rupt, într-adevăr, aparatul de tracțiune dintre locomotivă și primul vagon, dar s-a declanșat imediat frânarea de urgență a trenului. Nu se pune problema ca mecanicii să fi uitat vagoanele în câmp. Ei au respectat procedurile și locomotiva a plecat spre cea mai apropiată gară pentru a face proba frânelor și apoi s-a reîntors .

Cauza frânării este în analiză și concluziile vor fi comunicate după expertiza tehnică. Procedurile durează, mai ales că mecanicii au făcut și un raport, astfel se explică și faptul că trenul a stat atât de mult.

Garnitura s-a oprit imediat, iar locomotivele s-au oprit și ele. S-a recuplat garnitura, a fost pusă cupla de rezervă, s-au făcut proba de frână și realimentarea cu energie a trenului, după care trenul a plecat în condiții normale spre București”, este mesajul transmis de reprezentanții CFR în legătură cu acest caz.

author avatar
Cristi Ionita
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version