Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a aprobat în ședința “de îndată” de marți “Hotărârea privind implementarea pe raza Municipiului București a biletului unic de călătorie Metrorex – RATB, parte din integrarea tarifară a sistemului de transport public”. 

Primarul general Gabriela Firea prezintă biletul unic

Astfel, bucureștenii vor putea călători cu metroul și autobuzul folosind același tichet, începând de duminică, 10 decembrie.

Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu 32 de voturi “pentru” (PSD, ALDE și PMP), 6 abțineri (PNL) și niciun vot împotrivă. Consilierii USR au lipsit de la ședință.

“Am convocat o ședință deîndată a Consiliului General pentru a dezbate și vota împreună implementarea proiectului de bilet unic de pe raza Municipiului București. Este o primă etapă care va fi lansată pe data de 10 decembrie. Practic, cetățenii vor putea să călătorească și cu metroul și cu autobuzul folosind același tichet. Biletele unice vor putea fi achiziționate la toate punctele de vânzare, atât de la Metrou, cât și de la RATB, precum și de la automate”, a declarat primarul general Gabriela Firea.

Potrivit edilului șef, biletul unic valabil 60 de minute va costa 5 lei, cel de zece călătorii de câte 60 de minute – 34 de lei, iar abonamentul de o zi, cu călătorii nelimitate – 17 lei.

O mențiune importantă: valabilitatea de o oră a biletelor (călătoriilor) se referă la intervalul dintre prima validare și ultima. Practic, în minutul 59 de valabilitate al biletului se poate începe o nouă călătorie, biletul fiind valabil până la finalizarea acesteia, indiferent de durata ei.

După câteva săptămâni de funcționare în această formulă, se poate lua decizia, în funcție de opiniile călătorilor, modificării intervalului de valabilitate, de exemplu la 90 sau 120 de minute.

Biletele unice vor putea fi achiziționate la toate punctele de vânzare ale RATB și Metrorex, inclusiv la cele automate.

Atât RATB și Metrorex vor continua să vândă abonamente și titluri proprii de călătorie, la fel ca până acum, într-o etapă viitoare urmând a fi integrate și acestea în sistemul unic.

Firea a menționat că în prima etapă a implementării acestui proiect vor fi valabile în continuare titlurile de călătorie actuale.

“În etapa a doua ne dorim să existe și în ceea ce privește biletul, dar și abonamentul, un singur tichet cu care să se poată călători și cu metroul și cu autobuzul și un singur tip de abonament. După întâlnirea pe care am avut-o recent cu domnul ministru al Transporturilor, Felix Stroe, am demarat atât ministerul, cât și primăria, toate procedurile interne și legale astfel încât să se poată implementa cât mai rapid. Suntem acum în fața unei decizii foarte importante pentru bucureșteni, care este cuprinsă în Planul de Mobilitate Durabilă ce a fost dezbătut și aprobat încă de anul trecut”, a mai spus Firea.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version