CNAIR a lansat miercuri licitația pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Craiova – Piteşti, de 121,115 km și cu o valoare estimată de 820 milioane euro.

Proiectarea celor 4 tronsoane ale drumului expres va dura 12 luni, iar execuția, 24 luni.

Termenul limită de depunere a ofertelor va fi de aproximativ 3 luni.

Primul tronson al drumului expres Craiova – Pitești, va avea o lungime de 17 km și ar urma să fie construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova și limita județului Dolj. Acest prim tronson va traversa teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robânești.

Cel de al doilea tronson, format din două Loturi, va avea o lungime de 39,85 de km și urmează să fie construit  între limita  judeţelor Dolj şi Olt şi limita judeţelor Olt şi Argeş. Cel de al doilea Tronson va traversa  teritoriile localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare.

Tronsonul 3 cu o lungime de 31,75 km va fi construit între km 57+550 și km 89+300 și va fi cuprins între intersecția cu DN 65, în apropierea municipiului Slatina și limita dintre județele Olt și Argeș, Tronsonul 3 al drumului expres Craiova-Pitești va tranzita teritoriile localităților Valea Mare, Priseaca, Scornicesti, Optași, Tatulești, Colonești.

Tronsonul 4 are o lungime de 31,81, va fi construit între limita administrativă dintre județele Olt și Argeș și intersectia cu autostrada 1 București – Pitești și va tranzita teritoriile localităților Lunca Corbului, Albota, Costești, Bradu, Suseni, Oarja.

Drumul expres Craiova – Pitești va avea  4 benzi de circulație (2 benzi pe sens) şi va beneficia de toate elementele de siguranță specifice unei autostrăzi.

Principalul element care va face diferența între drumul expres Craiova-Piteşti și o autostradă este banda de urgență de 1,5 m.

“Obiectivul a putut fi atins prin decizia de a promova proiectul în baza documentației tehnice existente, care a îndeplinit exigențele necesare demarării procedurii de licitație . Ca atare, proiectul va putea beneficia de finanțare nerambursabilă în acest exercitiu financiar (POIM 2014-2020). Soluția actuală va scurta perioada de realizare a investitiei cu circa 3-4 ani. Acest drum expres va contribui la dezvoltarea  economică a zonei de S-V a României și va asigura corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja demarate la nivelul  Coridoarelor IV și IX Pan Europene, aflate în diferite stadii de implementare”, precizează CNAIR.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version