În condițiile în care ASF refuză sistematic să comunice un preț de referință justificat pentru polițele RCA, COTAR a efectuat aceste calcule și a rezultat că pragul de la care asigurătorii obțin profit: este de 1.200 euro/an pentru un camion și de 1.300 lei/an pentru un taxi.

foto: Jean-Mihai Pâlșu
foto Jean Mihai Pâlșu

“Asigurătorii, împreună cu Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) aflată sub comanda lui Mișu Negrițoiu, au declanșat în presă o nouă campanie de dezinformare a cetățenilor, pentru a încerca, în mod lamentabil, să justifice majorările de cost ale prețurilor RCA aplicate transportatorilor, taximetriștilor și celor 6 milioane de cetățeni care asistă neputincioși la aceasta debandadă a prețurilor RCA, care cresc vertiginos, indiferent dacă sunt sau nu înregistrate daune, reclamă COTAR”.

Iată calculele COTAR:

La un cost al RCA de 1.200 euro/an la un camion, asigurătorii obțin profit!

Download (DOC, Unknown)

La un cost al RCA de 1.300 lei/an la un taxi, asigurătorii obțin profit!

Download (DOC, Unknown)

În documentele atașate, COTAR prezintă și modul de calcul al primei RCA, pornind de la cifrele vehiculate în raportul Milliman aplicate flotei de transport a României.

Ce se întâmplă cu diferența de la 1.200 euro la 5.000 de euro?

(5000 Euro = preț RCA/camion/an în 2016)

Dar cu diferența de la 1.300 lei la 3.600 lei?

(3600 lei = preț RCA la un taxi/an în 2016)

Banii sunt scoși din România, de către aceste multinaționale, prin chirii supraevaluate, daune fictive, prețuri de transfer și contracte de consultanță supradimensionate. De ce nu au fost verificate aceste transferuri externe, deși a fost sesizat în mod oficial ANAF de 9 luni de zile? Firmele de transport românești sunt sugrumate de catre acești geambași ai asigurărilor, protejați de instituții românești care nu își apără cetățenii și capitalul autohton”, a declarant Vasile Ștefănescu, președinte COTAR.

Vasile Ștefănescu, președinte COTAR
Vasile Ștefănescu, președinte COTAR
Plătitori captivi

În prezent, România are 136.000 de autovehicule de transport marfă, 60.000 de taxiuri și peste 6 milioane de autoturisme aparținând persoanelor fizice.

Toți posesorii acestor autovehicule sunt captivi într-o piață RCA controlată de firme străine care, în opinia transportatorilor, doresc să falimenteze această industrie cu capital românesc, “pentru a putea deschide calea firmelor de transport străine”.

“Remarcabil este, de asemenea, faptul că atunci când vine vorba de plata daunelor, firmele de asigurări întârzie în mod sistematic și ilegal 85% din despăgubirile achitate, sau plătesc doar parțial, în 90% dintre cazuri, aceste daune, sub materna supraveghere a Autorității de Supraveghere Financiară”, acuză liderul COTAR.

El se întrebă și “cum este posibil ca reprezentanțele auto străine care operează în România să aibă tarife de manoperă de 4 ori mai mari decât unitățile service independente, iar firmele de asigurări să achite aceste costuri fără niciun fel de problemă”.

Firmele de asigurări, împreună cu arbitrul ghiftuit și complice – ASF, au același interes comun: banii românilor! Actualul Guvern și Parlamentul trebuie să se trezească la realitate și să înțeleagă că urmează să se confrunte cu mișcări de protest fără precedent – atât ale transportatorilor, cât și ale cetățenilor plătitori de polițe RCA.

Reamintim Guvernului Cioloș că a luat ființă pe fondul unei nemulțumiri generale și a unei drame naționale, după tragedia din <<Colectiv>>; să nu plece acasă tot după o nemulțumire generală și a unei drame naționale numite << RCA >>”,  a conchis Vasile Ștefănescu, presedinte COTAR.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version