Dan Costescu, noul ministru al Transporturilor, a anunţat, marţi, că bucureştenii se vor putea deplasa cu metroul către Străuleşti abia din 2017.

Costescu metrou
sursă foto: Ministerul Transporturilor

Deşi ultimul termen acordat de autorităţi era a doua jumătate a anului 2016, acum a fost mutat pentru primul trimestru din 2017.

Noul ministru al Transporturilor a inspectat marţi şantierul magistralei de metrou M4 Parc Bazilescu – Depoul Străulești

“Ca termen de implementare a lucrărilor avem întârzieri, dar la începutul anului 2017 lucrările vor fi finalizate. Vreau să vă mai spun că nu evaluez o companie după un singur obiectiv. Vom face o analiză completă a activității tuturor companiilor din subordinea MT și unde descoperim disfuncționaltăți manageriale, vom lua imediat măsuri”, a anunţat Dan Costescu.

Pe de altă parte, în ciuda întârzierilor ministrul s-a declarat încântat de lucrări: “Pot să vă spun că progresul este evident și în ce privește calitatea lucrărilor, și la finisaj, dar și ca modalitate a organizării de șantier. Apreciez calitatea lucrării, iar în ceea ce privește partea de structură estimez că suntem în acest moment undeva la 80-90%, poate chiar mai sus”.

Costescu metrou 2
sursă foto: Ministerul Transporturilor

Este vorba despre darea în folosinţă a ultimelor două staţii de metrou de pe Magistrala 4, Gara de Nord – Străuleşti. Deocamdată, pe această magistrală se circulă doar până la Parc Bazilescu.

La începutul lui 2017 ar urma să fie date în folosinţă staţiile Laminorului şi Străuleşti, cu tunelele de legătură aferente, galerie de legătură, un terminal intermodal, un park&ride și un depou, având o lungime totală de 2,1 km.

De remarcat că sunt deja întârzieri înregistrate şi la Magistrala M5, Drumul Taberei – Pantelimon, dar şi la magistrala care ar trebui să facă legătura cu Aeroportul Otopeni şi care trebuie să fie gata până la sfârşitul lui 2019, în cazul în care România încă mai vrea să găzduiască meciuri de fotbal de la Campionatul European din 2020.

Fişă tehnică

Magistrala 4 Gara de Nord – Lac Străuleşti. Secţiunea Parc Bazilescu – Lac Străuleşti

metrou bazilescu
sursă foto: Ministerul Transporturilor
  • Proiectul are ca obiect extinderea Magistralei 4 de metrou în zona de nord a Bucureștiului cu încă două stații, și anume Laminorului și Străuleşti, cu tunelele de legătură aferente, galerie de legătură, un terminal intermodal, un park&ride și un depou, având o lungime totală de 2,1 km.
  • Studiul de Fezabilitate a fost aprobat prin HGR NR. 598/08.06.2011.
  • Valoare totală reactualizată conform deviz general este de 1.115 mil. lei / 252,4 mil. euro;
  1. Avantajele realizării acestei linii de metrou:

– Linia reprezintă o secţiune adăugată în scopul facilitării legăturii cu DN1A într-o zonă unde este prevăzut amplasarea unui Park &Ride;

– Creşterea veniturilor din exploatare prin asigurarea  capacităţii de transport a unui număr  de 50.000 călători/oră şi sens;

– Posibilitatea amplasării unor spaţii comerciale moderne, pasaje pietonale şi auto, parcaje subterane, producătoare de venituri;

– Reducerea cheltuielilor de întreţinere a carosabilului prin preluarea unei părți importante din transportul de suprafaţă;

– Reducerea poluării ca urmare a descongestionării traficului de suprafaţă;

– Dezvoltarea urbanistică a zonei;

– Reducerea numărului de accidente de circulaţie;

– Extinderea ariei metropolitane a Municipiului Bucureşti.

  1. Finanțare:

Proiectul este finanțat de la bugetul de stat și din fondurile structurale prin cadrul POS-T şi POIM, astfel:

– Componenta 1: 2 stații de metrou și tunelele de legătură – finanțat în cadrul POS-T şi POIM;

– Componenta 2: Depou, terminal intermodal și galeria de legătură; finanțat de la bugetul de stat.

  1. Contracte în derulare:

Execuția lucrărilor de construcţii tunel, galerie, staţii, depou, terminal intermodal, calea de rulare şi instalaţiile aferente în vederea punerii în funcțiune;

– Valoare contract:  890.559.616,37 lei, T.V.A. inclus

–  Antreprenor General: asocierea Astaldi S.p.A.,  Somet S.A,  Tiab S.A. și  UTI GRUP S.A.

  1. Finalizare: Decembrie 2016.
  2. Lucrări rămase de contractat:

– Instalații de siguranţa traficului şi informare dinamică;

– Televiziune cu circuit închis, radio, detecţie incendiu;

– Servicii de proiectare aferente celor de mai sus;

Valoare totală rest de contractat: 58,5 milioane lei, cu T.V.A.

Termen de execuție lucrări rămase de contractat: 12 luni.

author avatar
Cristi Ionita
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version